موشن گرافیک

موشن گرافیک

تاریخچه موشن گرافیک

اصطلاح موشن گرافیک توسط ویلیام ادیسون دوینگینز در سال 1922 ساخته شد.با این حال، فعالیت های طراحی مانند موشن گرافیک، وجود انسان را از غار  Lascaux، به ستون Trajan رسم به نسخه های خطی روشن قرون وسطی، به نور نئون  Ginza، توکیو. در بابل، هنرمندان کتیبه های شمعدانی را به آجرهای خاکی یا قرص هایی که برای ساخت و ساز استفاده می شد، فشرده می کردند.

آجر ها اطلاعاتی نظیر نام پادشاه حاکم، سازنده و یا برخی از صاحبنظران را در اختیار داشتند.این اولین رسم جاده شناخته شده بود که نام فرماندار ایالتی یا شهردار شهر را اعلام کرد. مصری ها ارتباطات را با یوگا گرافیكی ایجاد كردند كه از عكس های تصویری كه به 136 بنیاد بر می گردد استفاده می كردند.

بر روی Rosetta Stone یافت. “سنگ های رزتا که توسط یکی از مهندسان ناپلئون یافت شده، تبلیغ یک حاکم مصری، بطلمیوس به عنوان” پسر واقعی خورشید، پدر خورشید و نگهبان شادی مردان “بود.

مصری ها همچنین پاپیروس را اختراع کرد، کاغذی که از سرخس در ناحیه نیل کشف شده بود، که در آن زمان تبلیغاتی را که در بین مردمشان رایج بود، رونویسی کرد. در طول “قرون تاریک”، از سالهای 500 تا 1450 میلادی، راهب ها نسخه های خطی مشخصی را به وجود آوردند.

در هر دو تاریخ طولانی خود و در انفجار نسبتا جدید ارتباطات بصری در قرن بیست و یکم، تمایز بین تبلیغات، هنر، طراحی گرافیک و هنرهای زیبا از بین رفته است. آنها بسیاری از عناصر، نظریه ها، اصول، شیوه ها، زبان ها و گاهی اوقات یک خیرخواه یا مشتری مشترک هستند. در تبلیغات، هدف نهایی فروش کالاها و خدمات است. در طراحی گرافیک، “ذات این است که به منظور اطلاع دادن، فرم دادن به ایده ها، بیان و احساس به مصنوعات که سند تجربه انسان است.

موشن گرافیک

موشن گرافیک

طراحی گرافیک در ایالات متحده با بنجامین فرانکلین آغاز شد که از روزنامه «پنسیلوانیا گوزت» استفاده کرد تا هنر تبلیغات را برای ترویج کتاب های خود و تأثیرگذاری بر توده ها به کار گیرد.

“بی نظیر بنجامین فرانکلین توانایی خود را با حیله گری خود به دست آورد و در سال 1737، پس از رقابت وی، برنده جایزه همتای خود در پنسیلوانیا، اندرو بردفورد، به عنوان مدیر پستی و چاپگر جایگزین شد. او توانایی خود را با آگهی در مجله عمومی خود و کلاسیک تاریخی از گیاهان بریتانیایی در آمریکا (پیش از روز شنبه پست پست) که بر مزایای ارائه شده توسط یک اجاق ساخته شده او، که به نام شومینه پنسیلوانیا نامیده می شود، تأکید شده است. او هنوز هم به فروش می رسد و به عنوان اجاق فرانکلین شناخته می شود.

تبلیغات آمریکایی ابتدا روزنامه ها و مجلات بریتانیا را تقلید کرد. تبلیغات در نوع خطوط و خطوط ناهموار چاپ شد که خواندن آن دشوار بود. فرانکلین این را با افزودن نوع 14 نقطه برای اولین خط تبلیغاتی سازماندهی کرد. هرچند که بعدا آن را کوتاه کرده و آن را محور قرار می دهد، و “سرفصل ها” را ایجاد می کنند.

فرانکلین تصاویری را اضافه کرد، چیزی که پرینترهای لندن تلاش نکردند. فرانکلین اولین کسی بود که از لوگوها استفاده می کرد، که نمادهای اولیه ای بود که از طریق نمایش عینک های طلایی خدمات اپتیکی را اعلام کردند. فرانکلین به تبلیغ کنندگان یاد داد که استفاده از جزئیات در بازاریابی محصولاتشان اهمیت دارد.

برخی از آگهی ها برای 10 تا 20 خط، شامل رنگ، نام، انواع و اندازه کالاها ارائه شد.

ظهور چاپ

در طول سلسله تانگ (618-907) بلوک های چوب برای چاپ بر روی منسوجات بریده شد و بعد برای تکثیر متون بودایی. کتاب مقدس بودایی که در سال 868 چاپ شده است اولین کتاب چاپ شده است. از قرن 11th شروع شد و کتیبه ها و کتاب های طولانی با استفاده از چاپ نوع چاپی ساخته شد که کتاب ها به طور گسترده در طول سلسله آهنگ (1279-960) به دست آمد.

در طول قرنهای هفدهم تا هجدهم، نوع متحرک برای اسکناس یا کارتهای تجاری مورد استفاده قرار گرفت که از حکاکی های چوبی یا مس چاپ شده بودند. این اسناد یک کسب و کار و محل آن را اعلام کرد. هنرمند انگلیسی William Hogarth از مهارت های خود در حکاکی استفاده می کرد یکی از اولین طراحان برای تجارت بود.

در وینز آلمان در سال 1448 یوهان گوتنبرگ نوع متحرک را با استفاده از یک آلیاژ فلزی جدید برای استفاده در یک چاپگر معرفی کرد و عصر جدیدی از تجارت را باز کرد. قبلا، اکثر تبلیغات، کلمه ای از دهان بود.برای مثال، در فرانسه و انگلستان، برای مثال، ناظران محصولاتی را به فروش گذاشتند که رومیان باستان آن را انجام داده بودند.

چاپگر کتاب ها را به طور گسترده ای در دسترس قرار داد. آلدوس منوتیوس ساختار کتاب را توسعه داد که پایه و اساس طراحی انتشارات غرب بود. این دوره طراحی گرافیک به نام Humanist یا Old Style نامیده شده است.

علاوه بر این، ویلیام کالستون، نخستین چاپگر انگلیس کتابهای مذهبی را تولید کرد، اما فروش آنها مشکل بود. او استفاده از صفحات باقی مانده را کشف کرد و از آنها برای انتشار کتاب ها و ارسال آنها در کلیسا استفاده کرد. این تقسیم بندی در سال 1612 به عنوان اولین فرم تبلیغاتی چاپی در اروپا نامگذاری شد.اصطلاح Siquis از دوران رومی بود که در آن اعلامیه های عمومی اعلام شد