برند فردی

تازه ترین ها, تبلیغات آذر ۲۰, ۱۳۹۵

برند فردی

چگونه برند فردی بسازیم؟

برند فردی : امروزه اکثر مردم با معنای برند آشنایی داشته و در زندگی روزمره خود با برندهای مشهور و معتبری همچون coke, pepsi mcdonaids, apple و…….. مواجه هستند. اما آنچه امروز توجه بسیاری از فعالان عرصه کسب و کار را به خود معطوف داشته است، مطرح نمودن برند خود در میان صدها برندی است که مشتری در بازار با آنها مواجه می گردد. در همین راستا لازم است تا شما هم این سوال را از خود بپرسید که: چرا موضوع داشتن یک برند فردی برای من اهمیت بسزایی دارد؟

برند فردی

برند فردی

در اینجا به دلیل اهمیت این موضوع اشاره می نماییم: چناچه شما بدنبال یک شغل مناسب بوده یک دانشجو باشید و یا مشغول به کار در اکثر مواقع استفاده از رسانه های اجتماعی لازم است تا نه تنها از تواناییهای مذکور برخوردار باشید بلکه از طریق خلق یک برند فردی اعتبار و شهرت خود را در دنیای مجازی و حقیقی تضمین نمایید.
مطمئن باشید که همواره کار فرمایان پیش از استخدام سوابق و اعتبار شما را به دقت مورد بررسی قرار خواهند داد. حتی ممکن است کارفرمای حال حاضر شما نیز نیم نگاهی بر میزان اعتبار و موقعیت آنان نیز بدنبال تصویری از آنچه بوده اید هستند.

واژه برند فردی در حقیقت بیانگر شخصیت شما و موقعیتی است که می خواهید در آن شناخته شوید. از آنجائیکه برند سازی فردی فرآیند بسیار گسترده ای را شامل می گردد، در اینجا بطور خلاصه و چندین گام، برخی روش های خلق یک برند برای خود را به شما آموزش می دهیم.

برند فردی

برند فردی

نخستین وظیفه شما خلق پیام برند فردی شما است که به ادعای kevin  keIIer یکی از کارشناسان برند سازی بعنوان شالوده تمامی تلاش های برند سازی شما بشمار می رود.
فراموش نکنید که پیام برند فردی اختلاف زیادی با بیانیه ماموریت شرکت یا سازمان شما داشته و در واقع عبارت کوتاه موجز و بیاد ماندنی ای است که به شرح شما و محصولی که ارائه می دهید می پردازد.

بعنوان مثال به پیام های برند زیر توجه نمایید.

Ivanka trump ( یک همسر مادر و کار آفرین آمریکایی)

Fedex (آرامش ذهن)

Disney (سرگرمی شاد برای خانواده ها)

حال برای خلق پیام برند فردی می توانید از چهار گام ذیل استفاده نمایید :

گام اول- گرایش و خواسته عاطفی خود را مشخص کنید:

در این گام لازم است تا افراد کم تجربه در زمینه برند سازی  ابتدا به صورت گسترده ای درباره شخصیت خود و تاثیر  شخصیت شان بر تجربه دیگران از روابط با آنها بیاندیشند آیا شما از شخصیت و ذهن بینهایت منظم و سالمی برخوردار هستید؟ آیا به گونه ای می باشید که افراد زیادی عاشق کار کردن با شما هستند یا خیر؟

فهرستی از صفات و واژه هایی تهیه نمایید که به بهترین وجه به توصیف چنین شخصیتی بپردازند این واژه ها در حقیقت اصلاح کنندگان عاطفی نام دارد و شما را وادار به اصلاح  شخصیت تان خواهند نمود.

سوالاتی که بایستی در این مرحله از خود بپرسید:

آیا من موجب باعث ایجاد حس خوبی در دیگران می شوم؟

مردم از کار کردن با من چه منفعتی می برند؟

ممکن است دیگران برای توصیف شخصیت من از چه واژه هایی استفاده کنند؟

گام دوم- واژگان توصیفی برند خود را مشخص نمایید:

گام بعدی خلق یک عامل توصیفی است که معرف خوبی از خواسته های عاطفی شما باشد و همچنین علت ساخت و گروه مخاطب برندتان را نشان دهد مثلا در مورد شرکت Disney  به واژه: ( خانواده) و در مورد (nike)به عبارت: ( عملکرد صحیح قهرمانی)  می توان اشاره نمود که واژه صحیح نشاندهنده گرایش عاطفی است، کلمه ( قهرمانی) هدف اصلی برند ( nike) را برای مخاطب شفاف می سازد حال ممکن است واژگان توصیفی ای که شما از آنها استفاده می کنید نشانگر یک صنعت مانند سلامت، یا آموزش و یا یک مهارت خاص (مانند خلاق، یا استراتژیک) باشند.

سوالاتی که باید در این مرحله از خود بپرسید:

من در چه عرصه یا صنعتی مشغول به کار هستم ( خواهم بود) ؟

واژگانی که بتوانند شغل مرا به بهترین نحو توصیف کنند کدامند؟

مخاطب هدف من چه فرد یا افرادی هستند؟

گام سوم –کاربرد اصلی برند خود را روشن کنید:

در گام آخر می بایست تعیین نمایید که در حال انجام چه کارهایی هستید یا خواهید بود ممکن است این امر مستقیما به کار شما مربوط شود مانند: نویسندگی طراح گرافیک و یا برنامه نویس مالی همچنین می تواند عرصه کسب و کار گسترده تری مانند ( سرگرمی ها و تفریحات) ( DISNEY ) رادر برگیرد. بعلاوه لازم است تا برند شما نشان دهد که یک مدیر، مخترع، مسئول هماهنگی ها یا روابط عمومی و غیره هستید و در کدام سمت فعالیت می نمایید.

سوالاتی که بایستی در این مرحله از خود بپرسید:

چه خدماتی را به مردم ارائه خواهم داد؟

شغل من از چه مزیت رقابتی ای نسبت به سایر رقبا برخوردار است؟

گام چهارم- یکپارچه سازی گام های قبلی:

در پایان به سه فهرست واژگانی که در مراحل  قبل تهیه نموده اید توجه نموده و تصمیم بگیرید که چگونه می توانید آنها را در قالب یک جمله یا عبارت مختصر و مفید خلاصه نمایید بطوریکه از ۵ کلمه بیشتر نشود. این جمله یا عبارت  همان پیام برند شماست که باید معرف خوبی از شما و کسب کارتان بوده، ساده و بیادماندنی باشد و در آخر نوعی حس الهام بخشی و انگیزش دهی را در شما و مشتریان تان ایجاد کند.

از نمونه های پیام برند فردی می توان به : یک طراح قابل اعتماد و استراتژیک، یک واسطه خلاق و حرفه ای  و یا تشویق دیگران به حداکثر استفاده از تواناییهای خود اشاره نمود .

حال می توانید با استفاده از این چهار گام خالق یک برند فردی موفق تر و ماندگارتر باشید.

برند

برندسازی

برند فردی

تفاوت برند فردی و برند کسب وکار

برند فردی چیست

چرا برند فردی بسازیم

چگونه برند فردی بسازیم

چگونه برند شویم

برند و توسعه کسب و کار

تعریف برند

برند در ایران

برند در جهان

تاثیر برند در کسب درآمد

برند و افزایش در آمد

چرا برند بسازیم

چگونه برند بسازیم

پاسخ دهید

علمی پژوهشی

خدمات ویژه ما