تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات دی ۱۴, ۱۳۹۵

تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات در کسب و کار : درک درست تبلیغات یا حتی آموزش اصول آن، باید با دیدی صحیحی باشد، تبلیغات فن فروشندگی است. اصول آن اصول فن فروشندگی است. موفقیت ها و شکست ها، در این دو زمینه، بر اثر دلایلی مشابه به وجود می آیند. پس هر پرسش تبلیغاتی باید طبق استانداردهای فروشندگی پاسخ داده شود و فراموش نکنیم تنها هدف تبلیغات، افزایش فروش است.

تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات در کسب و کار

هدف از طراحی یک آگهی تبلیغاتی جذب هرچه بیشتر مخاطب و افزایش فروش می باشد و متن آگهی تبلیغاتی نقش مهمی داردت، این تبلیغات میتواند توسط پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشور و حتی وبسایت ها مورد استفاده قرار گیرد.
وقتی می خواهید متن آگهی را بنویسید، مکان آرامی را انتخاب کنید مثل زمانی که در یک کافه با دوستتان نشسته‌اید و در حال صحبت کردنید. و دوستتان به شما می‌‌گوید: « از چایی که در محل کارش استفاده می‌شود راضی نیست و از شما می خواهد پیشنهاد بهتر به او کنید »
شما می توانید همان چیزی را در متن آگهی تبلیغاتی بنویسید که در جواب دوستتان می خواهید بگویید.

هدف از تبلیغات :

 امروزه هدف اصلی تبلیغات بر اساس آگهی اطلاع رسانی ، آگهی متقاعد کننده و آگهی یاد آوری کننده صورت می گیرد :

تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات در کسب و کار

  1. آگهی اطلاع رسانی و یا آگاه کننده ؛درباره محصولی جدید، مطلع نمودن مشتریان در باره تغییر قیمت های ، شرح چگونگی کار برد محصول ، رفع شایعات و کاهش نگرانی مصرف کننده می پردازد وهنگامی که محصول جدیدی وارد بازار می شود برای معرفی آن بکار گرفته خواهد شد.
  2. آگهی متقاعد کننده ؛به آن دسته از آگهی های تبلیغاتی گقته می شود که مشتری را نسبت به خرید محصول ترغیب کند و همینطور این نوع آگهی زمانی که بازار رقابتی افزایش یابد کاربرد بیشتری پیدا می کند.
  3. آگهی یاد آوری کننده ؛مانند انواع قبلی کاربرد خاصی خودش را دارد ، همیشه به مشتریان خود نوعی محصول را یاد آوری می کند که ممکن است در آینده نزدیک کالای مورد نظر نیاز باشد. البته این امر زمانی کاربرد دارد که محصول مورد نظر شناخته شده باشد.

نکاتی در مورد تبلیغات :

البته نکات مهم دیگری که توانسته اند تا بهتر و بیشتر در امر تبلیغات به بازاریاب و یا تبیلغ گر کمک کنند وجود دارند ، در اینجا به ۵ طرح مهم این امر می پردازیم:

۱- طرح محرک و پاسخ ؛ این طرح در ابتدا طرح انگیزشی را رد می کند و معتقد است که با وارد کردن محرکی ،افراد و یا هر جاندار دیگری پاسخ خواهند داد. مثلا ً با گذاشتن غذا جلوی یک فرد گرسنه ناخودآگاه بزاق آن ترشح می کند و به همین دلیل است که کارشناسان اعتقاد دارند که این طرح در فرایند تبلیغات موثر خواهد بود . البته این طرح تکنیک های نیز به همراه دارد که از آن جمله می توان به امر ” تکرار ، اسارت مخاطب و مجاورت زمانی و مکانی ” اشاره کرد .

تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات در کسب و کار

۲- طرح شناختی ؛ این طرح بر عکس طرح محرک و پاسخ عمل می کند و معتقد است که انسان موجود متفکر و منطقی می باشد و به همین دلیل می توان با دادن اطلاعات و آگاهی از وضعیت مطلوب ، کیفیت بهتر کالا و خدمات پس از فروش محصولی ، توجه آنان را جلب نموده و سبب مصرف محصول مورد نظر گردد . مثلا:” استفاده از فلان کالا مزیت های فراوانی دارد و خدمات آن بیشتر و بهتر از دیگر شرکت های تولید کننده می باشد”. البته تئوری های مثل سازو کار شناختی ، نا هماهنگی شناختی و نظریه مفهومی یاری رسان این طرح می باشند .

تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات در کسب و کار

۳- طرح انگیزیشی ؛ بر خلاف طرح محرک و پاسخ در این طرح افراد موجوداتی منفعل تصور نمی شوند که به صورت انفعالی به خرید کالا اقدام کنند. انسان موجودی با انگیزه است که با هدف خاصی به سمت خرید کالایی گام بر می دارد. مبلغ در این طرح عقیده دارد که مهمترین عنصر انگیزه مخاطب است و برای فروش کالا باید انگیزه او را بر انگیخت. فرد دارای انگیزه ایست و این باعث ایجاد تنش در او می شود, فرد سعی در کاهش این تنش دارد. این طرح معمولا دارای دو مرحله است:

  • کشف انگیزه های مصرف کننده و باز تولید این انگیزه ها.
  • تغییر دادن شکل محصول به صورتی که توانایی آنها برای ارضا نیازهای کشف شده مشخص باشد.

۴- طرح اجتماعی ؛ این طرح با تاکید به ارزش ها و هنجار های اجتماعی بیشتر در بین گروه های اجتماعی جای دارد و معتقد است که افراد نیاز به تائید دارد و به همین دلیل است که حساسیت زیادی نسبت به عقیده کسانی دارد که در مجاورت او هستند . در کل این طرح با ایجاد حس تعلق گروهی در فرد سعی در مصرف کالای خاصی می کند.

تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات در کسب و کار

۵- طرح شخصیتی ؛ این مدل نشان دهنده این امر است که افراد شبیه به هم نبوده و نیستند و اعتقاد دارد که عده ای خیلی زود تحت تاثیر قرار می گیرند و عده ای دیگر دیرتر . از همین روست که دو نوع عملکرد مختلف را تبیین می کند که عبارت اند از:

  • عملکرد دفاع از خود:که فرد در آن تلاش می کند از تنش ها و تضاد های درونی خود بگریزد.
  • عملکرد بیان ارزشی:منظور سعی افراد درجهت مثبت نشان دادن عقاید و نظریاتشان می باشد. نظیر تبلیغاتی که شامپوی خاصی را برای جلو گیری از ریزش مو به افراد معرفی می کند.

تاثیر رنگ در تبلیغات :

همچنین استفاده از یک رنگ بخصوص در تبلیغ یک کالا یا خدمات بخصوص، حتما دارای پیام ویژه‌ ای برای مخاطب است. این رنگ انتخاب شده می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر ذهن مخاطب گذاشته و نظر او را جذب یا دفع کند. پس برای طراحی لوگو و انتخاب رنگ حتما با یک متخصص تبلیغات مشورت کنید. با اینکه مهم‌ترین عنصر در کار و تجارت شما رنگ نیست اما اولین چیزی است که مخاطب تجارت شما با آن روبرو می‌شود رنگ است. پس چه بهتر که این رنگ در نگاه اول تاثیرگذار باشد.

تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات در کسب و کار

توجه کنید که تبلیغ و رنگ دست در دست هم و پا به پای هم به سمت ذهن مخاطب پیش می‌روند.
دوست دارید در نگاه اول، کالا یا خدماتتان چه حسی را در مخاطب برا نگیزاند؟

صداقت و اعتماد: آبی را انتخاب کنید.
شور و هیجان: قرمز را انتخاب کنید.
ریسک‌پذیری: نارنجی را انتخاب کنید.
سرگرمی و تفریح: زرد را انتخاب کنید.
دوستی با بدن و محیط زیست: سبز را انتخاب کنید.
احتیاط و طمأنینه: آبی را انتخاب کنید.
توجه و دقت: صورتی، آبی، سبز و سبزآبی را انتخاب کنید.
زیبایی و برازندگی: مشکی و نقره‌ای را انتخاب کنید.
کیفیت: مشکی، نقره‌ای، طلایی و بنفش را انتخاب کنید.
ثروت و تجمل: طلایی، مشکی، نقره‌ای و بنفش را انتخاب کنید.
مدرن: مشکی و نقره‌ای را انتخاب کنید

در نتیجه متوجه می شویم که تبلیغات خود یک روند بسیار مهمی را داراست که طی این فرایند می توانند جامعه را بسوی اهداف خود متمایل سازد.

نقشه جامع صنعت آماده همکاری با شما جهت درج آگهی شما می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
۰۲۱-۷۷۶۲۸۰۰۰

تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات

توسعه کسب و کار

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات صنعتی

مشاوره تبلیغات

مشاوره تبلیغات اینترنتی

تبلیغات کسب و کار

راهکارهای تبلیغات

انواع تبلیغات

سایت تبلیغات

پاسخ دهید