سخنرانی در کسب و کار

تازه ترین ها, مدیریت و توسعه کسب و کار, مشاوره دی ۲۲, ۱۳۹۵

سخنرانی در کسب و کار

توسعه در کسب وکار

سخنرانی در کسب و کار : سخنرانان بزرگ ماندگار می شوند و سخنان آنها نیز همین سرنوشت را دارد. وقتی خوب سخن بگویید، دیگران ترغیب می شوند. اخلاق به شخصیت شما بر می گردد.اگر مخاطبان شما را باور نداشته باشند،هرگز نمی توانید آن ها را قانع کنید.به این معنی است که شما باید حضار را مهیج کنید.شما باید به قلب مخاطبان راه پیدا کنید.

دریافت هر پیام شنیداری به سه عامل بستگی دارد: واژه ها، لحن صدا و حرکات بدن چه یک نفر باشند چه میلیون ها نفری که از تلویزیون شما را می بینند، کم اهمیت ترین بخش پیغام شما، مطالبی است که می گویید.

کلمات تنها ۷درصد اهمیت کلی پیام را تشکیل می دهد. نحوه ایستادن و تاثیر گذاری بدن نیاز بسیار مهم است. در سخنرانی های عمومی زبان بدن شما ۵۵درصد اهمیت پیام را تشکیل می دهد و حیاتی ترین عنصر است .تعداد عصب های که از چشم به مغز می رود، ۲۲ برابر عصب هایی است که از گوش افراد به مغز می رود. با توجه به این موضوع عجیب نیست که مغز مخاطب به آنچه می بیند خیلی بیشتر از آنچه می شنود واکنش نشان می دهد. سخنرانان بزرگ مخاطبان خود را به گونه ای مطالعه می کنند که یک شطرنج باز صفحه شطرنج خود را .

بسیاری از این مطالعات حتی قبل از گردهم آوردن مخاطبان انجام می شود. نحوه سخنرانی در حضور مخاطبان را در ذهن خود برنامه ریزی کنید.آن ها چه کسانی هستند ؟ اغلب آن ها زن هستند یا مرد، ثروتمند هستند یا فقیر پیر هستند یا جوان ؟ شغل آنها چیست ؟ راجع به موضوع سخنرانی شما تا چه حد آگاهی دارند ؟ ارزش های پایه ای آن ها کدامند ؟ از خود چنین سوالاتی را بپرسید. اصطلاحات مخصوص مخاطبان را یاد بگیرید. تلاش کنید مانند آن ها سخن بگویید. هر چه بیشتر آن ها را بشناسید ، بهتر می توانید با آن ها ارتباط بر قرار کنید.

سخنرانی در کسب و کار

سخنرانی در کسب و کار

فرمول ن-د-م-ن

یک کاغذ سفید بردارید. عنوان سخنرانی خود را بالای آن بنویسید. هدف سخنرانی خود را در یک جمله بیان کنید. حالا پشت و روی کاغذ را با آمارها حقایق و افکار و ایده های مربوط به آن موضوع پر کنید. ممکن است برای این کار کاغذ های زیادی لازم داشته باشید. وقتی همه موارد را روی کاغذ نوشتید، نکات مورد نظر را سازمان دهی کنید. مهم ترین آنها را مشخص کنید. حالا آماده اید که از فرمول چهار قسمتی « ن-د-م-ن » استفاده کنید تا به هر فکری ساختار بدهید:

۱٫نظریه : حقیقت یا عقیده اصلی را بیان کنید.مثلاً «امروز بهترین روز برای ثروتمند شدن شما است».

۲٫دلایل: دلایل مربوط به انتخاب این نظریه را مشخص کنید. «اکنون به نسبت دوره های گذشته ، فرصت های مناسب تری برای ثروتمند شدن وجود دارد»

۳٫مثال: برای برجسته کردن نکته مورد نظر از یک یا دو مثال روشنگر استفاده کنید.« اینترنت ، کسب و کار کوچک. متخصصان،افرادی اند که در این حوزه سود های بزرگ و کوچک بدست می آورند.نتیجه؟ امروزه در دنیا حدود ۹ میلیون میلیونر وجود دارد. اقتصاد دانان پیش بینی کرده اند که این تعداد در دو سال آینده به ۱۲ میلین نفر می رسد».

۴٫نظریه: به نقطه نظر اولیه بر گردید و برای تاکید بیشتر آن را مجدداً بیان کنید « آیا اماده اید ثروتمند شوید؟ پس آماده شوید ، چون شما هم می توانید ثروتمند شوید».

به منظور ترغیب این مخاطبان ، از شیوه برف پاک کن  استفاده کنید . آن را با یک داستان یا شرح مصور دنبال کنید. سپس نکته دوم را با نقل قول های مربوط به آن را بپرورانید. نکته سوم را با شواهد و تاییدیه های منطقی ادامه دهید. این روش باعث فعال شدن دو طرف مغز می شود .بخش چپ مغز واقعیت ها را پردازش می کند و بخش راست مغز احساساتی را که با داستان ها و مثال ها به وجود آورده اید.

ارائه ترغیب کننده

مطالباتی که برای شروع سخنرانی انتخاب می کنید ، شرایط را مهیا می سازد  ابتدا از حضار برای حضورشان تشکر کرده و خبری را بیان کنید ، یا به تاریخ رجوع کرده ویک حادثه مهم مرتبط را تهریف کنید.می توانید چیزی بگویید که همه را حیرت زده کند یا مطالب خود را با یک لطیفه آغاز کنید. البته اگر در لطیفه گویی استعداد ندارید بهتر است این کار را انجام ندهید .در طول ارائه مطالب ، شمرده و قدرتمند صحبت کنید . هنگام سخنرانی  گاهی مکث کنید. این سکوت ها باعث بیشتر شدن اثر سخنان شما می شود . مشتاق باشید و با انرژی صحبت کنید. اگر سخنرانی شما طولانی است ، آن را به ۸ قسمت تقسیم کنید:

۱٫شروع : توجه  همه را جلب کنید.

۲٫مقدمه : موضوع بحث و دلیل  اهمیت آن را بیان کنید.

۳٫اولین نکته : بحث را شروع کنید وموضوع را بپرورانید.

۴٫انتقال به نکته بعدی: موضوعات را به آرامی و منطقی عوض کنید.

۵٫دومین نکته: موضوع مورد نظر خودتان را تقویت کنید.

۶٫انتقال بعدی: به آرامی به موضوع بعدی بروید .

۷٫سومین نکته کلیدی: با یک نکته قدرتمند بحث را پایان دهید .

۸: خلاصه: همه موارد را به دقت جمع بندی کنید. همیشه بحث را با افکار انگیزاننده تمام کنیدو حضار را دعوت به اقدام کنید.

تمرین شما را فوق العاده می سازد.

برای مطالعه ادامه ی مطلب اینجا را کلیک فرمایید.

سخنرانی در کسب و کار

توسعه در کسب وکار

سخنرای در کار

چگونگی سخنرانی در سمینارها

سخنرانی

سخنرانی در کسب و کار

سخنرانی در توسعه کسب و کار

سخنرانی در مورد توسعه کار

سخنرانی در تهران درباره ی کسب و کار

سخنرانی در تهران

سخنرانی در تبریز

سخنرانی در اصفهان

سخنرانی در قم

چگونه سخنرانی کنیم

 

 

پاسخ دهید