طراحی در کسب و کار

مدیریت و توسعه کسب و کار دی ۲۲, ۱۳۹۵

طراحی در کسب و کار

توسعه کسب و کار

طراحی در کسب و کار : امروزه رهبران کسب و کار ارزش استفاده از طراحی برای متمایز کردن محصولات و خدمات را درک کرده و تجربه ای منحصر به فرد برای مشتری خلق می کنند. استیو جابز از نخستین روزهای فعالیت خود در اپل به طور غریزی دریافت که طراحی دری جادویی به سوی خلق محصولات دیوانه کننده ای است که کاربران را غافلگیر و مشعوف کند، او برای رسیدن به این هدف احترام به طراحی را در فرهنگ و مقررات اپل گنجاند.موفقیت اپل بر پایه ترکیب کارایی هدف اصلاح و زیبایی از طریق و متمرکز استوار است. حال ما به راهکار طراحـی به شیوه اپل می پردازیم.

طراحی به شیوه اپل

هفت اصل زیر بنای کار اپل است، طراحی می تواند محصول یا خدمت شما را از رقبا متمایز کند. محصولاتی با طراحـی جذاب منحصر به فرد و کاربری آسان توجه زیادی را به خود جلب می کنند در مشتری ایجاد وفاداری کرده و ارتباط احساسی برقرار می کنند. برای دیدن این اصل در عمل رویکردهای موتور ولا و اپل را برای توسعه گوشی های همراه باهم مقایسه کنید.فرهنگ شرکت موتور ولا بر نوآوری در مهندسی تاکید داشت.

وقتی شرکت می خواست موفقعیت گوشی تاشو استارتک را با گسترش خط تولید آن رقم بزند. ملاحظات مهندسی سر لوحه کار بود طراحان ظاهر و مدلی را برای چهار برند زیر مجموعه طراحی کردند که براساس تحقیقات مصرف کننده بخش های مختلف بازار را هدف می گرفت یکی از مدیران مهندسی براستفاده از بدنه یکسان برای همه مدل ها اصرار داشت تا میلیون ها دلار از هزینه های تولید بکاهد. این رویکرد منجر به تولید چهار گوشی با بدنه یکسان و درهای متفاوت شد این عدم تناسب اشتیاق مصرف کنندگان برای داشتن تلفنی که منحصرا مختص سلیقه و نیازهای آن ها باشد را اغنا نکرد فروش این گوشی ها ناامید کننده است.

طراحـی در کسب و کار

طراحـی در کسب و کار

وسوسه ها برای استفاده از میانبر با یافتن یک راه حل مناسب فراوانند اما شرکت شما می تواند با تعیین ارزش های طراحـی محوری و استفاده از آن ها به عنوان قطب نمایی برای هدایت تصمیمات توسعه در برابر طعمه راه حل سریع ورود عجولانه به بازار یا استفاده عجولانه از ابزار کاهش دهنده هزینه ها مقاومت کند. سازمان هایی که به شیوه اپل طراحـی می کنند مفاهیم سلیقه و نبوغ طراحی را در تارو پود فرهنگشان می بافند . شرکت ها می توانند بدون داشتن یک رویکرد محور محصولاتی را تولید کرده و بفروشند که پولساز شود اما چنین محصولاتی همیشه با ارزش های اساسی شرکت همسو نیستند و ناسازگاری هایی را نشان خواهند داد که مشتریان را گیج می کنند داشتن یک فلسفه مرتبط همراه با رهبری متنقد به عنوان قهرمان شرکت را قادر می سازد تا تصویری منسجم از برند خود ارائه دهد و حتی اگر شرکت یک رهبر قدرتمند طراحی محور ندارد می توانید مجموعه ای از اصول آن را تعریف کنید که نشانگر دیدگاه محوری شرکت باشد و از آن ها تبعیت کنید.
با این کار همه افراد شرکت می توانند به نقش طراحی در فرآیند توسعه پی ببرند ماهیت محصولات را تجسم کنند و آنچه مشتریان را خوشحال می کند را بشناسند برای مثال هرمان میلر سازنده مبلمان از مجموعه ای از قوانین طراحـی پیروی می کند از جمله اینکه محولاتش باید انسان محور هدفمند باشند.

طراحـی در کسب و کار

طراحـی در کسب و کار

وقتی شرکت تان جنبه های زیبایی شناختی طراحی را تعریف کرده افرادی را استخدام کنید که همین دیدگاه راداشته باشند یا آنقدر خوب قادر به درک این موضوع باشند که آن را در توسعه هر محصول یا خدمت به کار گیرند. در اپل استیو جابز و جاناتان ایو طراح ارشد صنعتی هر دو علاقه زیادی به طراحی باهاسی مدرسه عالی طراحان مدرن داشتند که بر عملکرد و تزئینات غنی تاکید داشت تعهد استوار آن ها به این جنبه های زیبا شناختی در همه محصولات اپل آشکار است.

و در آخر طراحـی نمی تواند تزئینی یا چاره اندیشانه باشد بلکه باید بخشی کامل از ذات و هویت شرکت باشد. کارمندان همه بخش ها باید خود را وقف اصول طراحـی شرکت کرده وآن را با شیوه تفکر و حل مشکل ترکیب کنند.

طراحی در کسب و کار

توسعه کسب و کار

کسب و کار

طراحی

توسعه کسب و کار با طراحی

تاثیر طراحـی در کسب و کار

توسعه کسب و کار اینترنتی

توسعه کسب و کار صنعتی

توسعه کسب و کار در ایران

توسعه کسب و کار در تهران

توسعه کسب و کار در مشهد

توسعه کسب و کار در اصفهان

توسعه کسب و کار در تبریز

افزایش درآمد با طراحی

افزایش درآمد

چگونه طراحی کنیم

طراحی با شیوه اپل

پاسخ دهید