فروشنده حرفه ای در کسب و کار

مدیریت و توسعه کسب و کار اسفند ۸, ۱۳۹۵

فروشنده حرفه ای در کسب و کار

چگونه به یک فروشنده حرفه ای تبدیل شویم ؟؟؟!

تمام فروشندگان در آغاز مکالمه با چنین فرصتی تحت عنوان «اعتراض ها» – که ما ترجیح می دهیم انواع مشابه این سوالات ( در بخش۱ این مقاله این سوالات را بیان نمودیم)  در ظاهر موجه را می شوند.
این به ما چه می گوید؟ می گوید پاسخ هایی که ما در نقطه عطف شماره یک می شنویم، آن قدر که به نظر می رسند، موجه نیستند. به خاطر داشته باشید: هروقت که در یک فروشگاه بزرگ هستید، هر وقت که آن نمایش کوچک «فقط تماشا می کنم» را می بینید، در واقع یک نمونه ی ساده از چیزی را دیده اید که وقتی فروشندگان می خواهند با مشتری احتمالی گفت و گویی آغاز کنند، برای شان اتفاق می افتد. مردم به طور غریزی سنگ اندازی می کنند و این کار را طبق عادت انجام می دهند.
فروشنده حرفه ای در کسب و کار : از آنجا که ما با بسیاری از فروشندگان در بسیاری از محیط های فروش کار می کنیم، می بینیم که این پدیده در سراسر عرصه های کسب و کار اتفاق می افتد. پاسخ های اولیه ی ما به هر فروشنده ای که بخواهد با ما وارد گفتگو شود نمونه هایی قالبی هستند با مضمون: «فروشنده، راهت را بکش و برو. احتیاجی به تو ندارم.» اما بعضی اوقات صدایی آرام در انتظار فرصتی است که بگوید: «یک لحظه صبر کنید، جوراب ها کجا هستند؟» در این باره فکر کنید. وقتی با کسی تماس می گیرید که بلافاصله می گوید«پولش را ندارم»، به راستی چه مفهومی دارد؟ آیا معنایش این است که آن شرکت فهرست بهای شما را بررسی کرده، آن را بر اساس گردش سازمان نمی تواند طی فصل های اول و دوم سال با شما کار کند؟ یا این که طرف مقابل درست مثل آن کسی که در فروشگاه بزرگ می گوید: «نه، نه. فقط تماشا می کنم»، یک واکنش سریع نشان داده است؟

فروشنده حرفه ای در کسب و کار

فروشنده حرفه ای در کسب و کار

همان طور که ما قلقی داریم،مخاطبان ما هم قلقی دارند. در حقیقت وقتی شما آن پاسخ اولیه را تغیر دهید متوجه می شوید که پاسخ دوم متفاوتی می گیرید؛ پاسخی که کمی به مساله مورد نظر طرف مقابل تزدیک تر است زیرا هر موقع در که گفتگو طولانی تر و ارتباط ما با طرف مقابل بهتر شود، اطلاعات موثق تری به دست می آوریم.

درصورتی که تا به حال این کار را نکرده اید، باید ۱۰ پاسخ منفی بسیار رایج را که از پشت تلفن می شنوید در دفترتان بنویسید.

آیا برای شنیدن یک خبر دور از انتظار آماده اید؟ تمام پاسخ های منفی اولیه ای که می شنونیم به اضافه ی آن هایی که همین حالا در دفترتان نوشته اید می توانند فقط در یکی از چهار گروه اصلی طبقه بندی شوند درست است هر پاسخ منفی پشت تلفن از لحاظ نحوه ی تغییر دادن فقط به یکی از این چهار گروه تعلق دارد پیش تر دیدیم که هدف نوشته ی ما این است که به ما امکان بدهد تا پاسخی به دست بیاوریم و آن را به روشنی بشنویم در مقاله بعدی با گروه پاسخ هایی که منتظر شنید نشان هستید آشنا می شوید و یاد می گیرید که پس از شنیدن آن ها چه کنید پس حالا می پردازیم با نخستین گونه ای پاسخ اولیه منفی یعنی …….

.

.

مشاورین شرکت تعاونی توسعه فناوری اطلاعات ایرانیان ماندگار همراه شما خواهند بود. کافیست با ما در تماس باشید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره ببرید.

شرکت ایرانیان ماندگار

تلفن تماس : ۰۲۱۷۷۶۲۸۰۰۰

آدرس : تهران – میدان سپاه – خیابان خواجه نصیرالدین شرقی – کوچه غزنوی – پلاک ۲ – طبقه سوم

توسعه کسب و کار

فروشنده حرفه ای در کسب و کار

چگونه به یک فروشنده حرفه ای تبدیل شویم ؟؟؟!

کسب و کار

توسعه کسب و کار در ایران

توسعه کسب و کار در تهران

توسعه کسب و کار در تبریز

توسعه کسب و کار در مشهد

توسعه کسب و کار در اراک

توسعه کسب و کار در قم

توسعه کسب و کار در یزد

توسعه کسب و کار در اصفهان

توسعه کسب و کار در اهواز

توسعه کسب و کار اینترنتی

توسعه کسب و کار صنعتی

افزایش درآمد

فروش

فروش بیشتر

فروشندگی

رازهای فروشندگی

پاسخ دهید