مدیر بهتر

تازه ترین ها, مدیریت و توسعه کسب و کار دی ۱۱, ۱۳۹۵

مدیر بهتر

مدیر بهتر : مدیران اجرایی اغلب بر تاکتیک ها یعنی «چگونگی» عملکردشان تاکید می کنند. بسیاری از آنها در «چگونه» های اداره کردن یک شرکت یعنی تکنیک ها ،تاکتیک ها و تکنولوژی های مورد استفاده،با مشکل رو به رو میشوند.
آن ها در طول این مسیر بر تمرکز بر همه «چه» هکمای مهم شرکت مثل فعالیت های اصلی: تولید محصولات با کیفیت ، انجام سفارشات راضی کردن مشتریان و غیره باز می ماند. این رهبران در جزئیات زائد و غیر ضروری غرق شده اند. نمی توانند اولویت های واقعی را تشخیص دهند .
مریفیلد معتقد است که اغلب این مدیر ان اجرایی باید کارهای خود را از ابتدا باز بینی کنند. 

حال ۶ تاکنیک مدیریتی در این راستا به شما پیشنهاد می کنیم:

به کسی ضرر نزنید

فروشگه های زنجیره ای «هوم دیپات» محبوبیت خود را مدیون فروشندگان دوستانه و دانای خود بود که میتوانستند به مشتریان نظریاتی کارشناسانه و سریع برای باز سازی و بهبود پروژه ها ارائه کنند.
در سال ۲۰۰۰ ، رابرت .ال.ناردلی به عنوان رئیس و مدیر ارشد اجرایی به هوم دیپات پیوست.او به سرعت هزینه ها و ساعات کار کارکنان را کاهش داد و استقلال مدیر ان فروشگاه را محدود کرد بسیاری از افراد شرکت را ترک کردن. همزمان با ایجاد فروشگاه های بیشتر درآمد افزایش پیدا کرد ،اما رضایت مشتریان کاهش یافت. هوم دیپات دیگر خود را از رقبای بزرگش متمایز نمی دانست.رقیب او یعنی شرکت «لوویز» با  کارمندان خدمات محور وارد بازار شد.به زودی پیمایش مشتریان نشان داد که مردم لوویز را دوست دارند نه هوم دیپات را .درامد لوویز به شدت افزایش یافت .قیمت سهام هوم دیپات نزول کرد.در سال ۲۰۰۷ هیئت رئیسه شرکت ، ناردلی را اخراج کرد.

مدیر بهتر

مدیر بهتر

تلاش ناردلی برای کاهش هزینه ها و بهبود عملکرد قابل درک است .اشتباه او تمرکز  بر صرف هزینه ها به منظور افزایش بهره وری هوم دیپات بود .او در این روند قربانی دام «چگونه»شد و اهمیت «چه»هوم دیپات را از یاد برد.این« چه»در واقع ایجاد تجربه خریدی رضایت بخش برای افراد بود که خود به طراحی خانه هایشان میپرداختند.ناردلی اشتباه رایج را تکرار کرد و در نتیجه از دیدن تصویر کلی  یعنی هدف اصلی کسب و کار خود باز میمانند.آنها باید سطح تفکر خود را ارتقاء داده و بر «چگونه»های مزاحم غلبه کنند.در نتیجه میتوانند بر خروجی های مهم تمرکز کنند.این کار آنها را قادر می سازد تا روندهای درست  را توسعه بخشند ومسیری مستقیم برای دستیابی به اهداف اصلی شرکت ایجاد کنند.

یافتن معماری مناسب برای تجزیه و تحلیل

صاحبان مشاغل عامل اصلی بهره وری را استفاده از تکنولوژی می دانند ، آنهها اهمیت تئوری «طراحی عملیاتی » را از یاد برده اند.در دهه های اخیر ، شرکتها با استفاده از برنامه های مدیر یت کیفیت جامع و اصول  مهندسی  مجدد،بهره وری را افزایش  داده اند.شرکت ها برای حد اکثر کردن ارزش کاری خود به یک رویکرد دیگر نیاز دارند.

مدیر بهتر

مدیر بهتر

آدام اسمیت اقتصاد دان معروف در کتاب معروف خود «ثروت ملل» که در سال ۱۷۷۶ منتشر شد به اثر تقسیم نیروی کار بر بهره وری بیشتر کارگران پرداخت.او وظایف فردی را معیار تحلیل های خود قرار داد.در قرن نوزدهم ،فردریک وینسا تیلور کار گر را به عنوان معیار تحلیل در نظر گرفت نه وظایف رادر دهه ۱۹۶۰ و در نتیجه اتوماسیون ،معیار تحلیل ها به اداره تغییر یافت .در دهه ۱۹۹۰ همزمان با قویتر و ارزان تر شدن رایانه ها و کاهش قیمت خدمات مخابراتی ، روند میان عملکردی به معیار تحلیل ها تبدیل شد که در نتیجه  آن مدیران کارها را از طریق دپارتمان ها،سازماندهی مجدد می کردند.

به ارتباطات دقت کنید

قبل از انجام مجدد کارها ، مطمئن شوید که تغییرات شما باعث تغییر و جا به جایی هیچ مسئله مهمی نمی شود .شرکت دل در اوایل سال ۲۰۰۰ با برون سپاری «حل مشکلات و سوالات مشتریان » به هند، مرتکب این اشتباه شد .اگر چه این کار باعث پس انداز پول شد ، اما مشتریان را عصبی کرد.دل ،ارتباط حیاتی این عملکرد را  با ارائه خدمات فوق العاده در جذب مشتریان بسیار موفق بود.دل با کاهش کیفیت خدمات سهواً یک «چه» با ارزش و با کارایی بالا را به یک «چه»با ارزش با کارایی ضعیف  تبدیل کرد.اغلب وقتی شرکتها مجدداً سازماندهی می شوند  به اشتباه ارتباط کلیدی را قطع می کنند،یعنی همان کاری که دل انجام داد.وقتی سعی می کنید یک «چه»با ارزش را تغییر دهید ،مواظب باشید مشکل جدیدی ایجاد نکنید .اگر یک«چه» شاخه های ارتباطی  زیادی دارد.آن را تغییر ندهید و یا این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید .

مدیر بهتر

مدیر بهتر

برای مطالعه ادامه این مطلب اینجا را کلیک کنید.

مدیر بهتر

توسعه کسب و کار

کسب و کار

مشاوره توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار صنعتی

توسعه کسب و کار اینترنتی

توسعه کسب و کار در ایران

توسعه کسب و کار  در تهران

توسعه کسب و کار در مشهد

توسعه کسب و کار  در یزد

توسعه کسب و کار  در اراک

توسعه کسب و کار  در سمنان

توسعه کسب و کار در قم

توسعه کسب و کار در اصفهان

توسعه کسب و کار در تبریز

توسعه کسب و کار در بوشهر

توسعه کسب و کار در اهواز

افزایش درآمد

 

پاسخ دهید