موانع موفقیت در شرکت

تازه ترین ها, مدیریت و توسعه کسب و کار دی ۱۸, ۱۳۹۵

موانع موفقیت در شرکت

توسعه کسب و کار

موانع موفقیت در شرکت : دیده ایم حتی رهبران شرکت های موفق ناخواسته تصمیمات بدی اتخاذ کرده و اشتباهات پر هزینه ای را مرتکب میشوند.تشخیص مانع ، نخستین گام  است. اما شرکت ها برای ایجاد تغییر پایدار باید فرهنگ شرکت را از بالا به پایین دوباره طراحی کنند و کارمندان نیز باید مسوئلیت نظراتشان را بر عهده بگیرند.
همه شرکت ها بدون توجه به اندازه یا صنعت مربوطه سهواً موانع پنهانی  را بوجود می آورند که آن ها را از ارائه بهترین کار،باز می دارد . این موانع می توانند ساختاری یا رفتاری باشند و ممکن است در همه سطوح یک سازمان ظاهر شود .

هشت مانع اصلی وجود دارد :

۱-اجتناب از بحث

شرکت ها اغلب به این دلیل زیان میکنند که رهبران داخلی نمی خواهند با مسائل بحث بر انگیز کنار بیایند . مدیران از اتخاذ تصمیمات اجتناب می کنند. زیرا نمی خواهند خطر عصبانی کردن یک کارمند به خاطر کارمند دیگر را بپذیرند. اگر چه مدیران ارشد اجرایی «رئیس نهایی» هستند، اما نمی خواهند به چشم مدیران جزء یا شورشی دیده شوند.  افرادی که از بر خورد اجتناب می کنند، به سرعت معروف می شوند زیرا با شخصیت و غیر تهدید آمیز به نظر می رسند ایشان شهرتشان باعث مزمن شدن مشکلات می شود.
برای از بین بردن این مانع و همه موانع  دیگر فرآیند ها را تغییر دهید .وقتی افراد یک شرکت برای حل مشکلات با هم کار می کنند ،مدیران، دیگر نمی توانند از تصمیم گیری سر باز زنند.

موانع موفقیت در شرکت

موانع موفقیت در شرکت

وقتی فر ایند ساختار مداری وجود داشته باشد ،نیروی کار بیشتر بر راه حل ها و کمتر بر اشتباهات دیگران تمرکز میکند.اگر چه اغلب مردم توانایی کنار آمدن با بحث و تعارض را دارند.، اما سه تیپ شخصیتی تمایل بیشتری به گریز از مخالفت ها دارند:

تیپ های سازگار ،گریزان و تعارض : این گروه همه را به توافق تشویق می کنند. اما نا کارآمد هستند  و نمی توانند مشکلات را حل کنند.

تیپ های وظیفه شناس ،ریزبین و وسواسی: این تکامل گراها ادعا می کنند که برای فکر کردن به جزئیات زمان بیشتری نیاز  دارند . آنها از بحث اجتناب می کنند زیرا از احساس حقارت ناشی از اشتباه کردن می ترسند.

تیپ های احساساتی: این کارمندان رفتار دوستانه ای با دیگران دارند اما تمایل آنها به نقش بازی کردن ،باعث اختلال در فرآیند های کاری میشود.

اغلب مردم بدون توجه به تیپ شخصیتی شان برای اجتناب از بحث از انکار و توجیه استفاده می کنند. با این وجود، اگر کارمندانتان بتوانند هنگام حل تعارض احساس امنیت کنند، دیگر از آن اجتناب نمی کنند.

۲-استفاده ضعیف از زمان

بر خلاف سایر موانع ، این مانع هم اجزای ساختاری و هم رفتاری دارند. جزء رفتاری به روش افراد برای مدیریت زمان می پردازد که برای هر شخص منحصر به فرد است . جزء ساختاری زمانی بروز می کند که شرکتها خودشان روش استفاده از زمان را به کارمندان دیکته کنند. شرکت ها با دوباره کاری در کارهای داخلی وقت را هدر میدهند.

موانع موفقیت در شرکت

موانع موفقیت در شرکت

اغلب کارمندان همزمان روی چند پروژه کار کرده و سر رسید های مختلف را مدیریت می کنند . اغلب رؤسا به اینکه کارمندان می توانند زمان خود را مدیریت کنند ،اعتماد دارند. گاهی کارمندان سهل انگاری میکنند .آنها ابتدا کاری را انجام می دهند که از آن لذت می برند و وظایف نا خوشایند را به تعویق می اندازند. بر اساس تحقیقات ، ۲۰ درصد افراد به شکلی مزمن سهل انگارند.

برای غلبه بر سهل انگاری از گام های زیر پیروی کنید:

  • پروژه های بزرگ را به پروژه های کوچک تر و واقع بینانه تقسیم کنید.
  • تکمیل کارها را به بخشی از فرهنگ شرکت تبدیل کنید . به کارمندانی که پروژه ها را به موقع تمام می کنند پاداش دهید.
  • جلساتی ترتیب دهید که با حضور همه مسئولیت پروژه ها را به کارمندان مربوطه بسپارید. هیچ کس نمی خواهد به خاطر دیر کردن در جلسه خجالت زده شود .تکرار یا دوباره کاری را حذف کنید . افراد را از عواقب فراموش کردن سررسید ها آگاه کنید. از کارمندان بپرسید که چگونه می توانند جریان کاری شان را بهتر مدیریت کنند و از آن حمایت کنید.

۳-بی میلی به تغییر

مردم به این دلیل در برابر تغییر مقاومت میکنند  که با روال عادی راحت اند و از نا شناخته ها میترسند .اما شرکتها باید با نیاز های مشتریان سازگار شوند، بنابر این بی میلی بر تغییر می تواند باعث ایجاد مشکل در خدمات رسانی به مشتری شود .مدیران باید رویکردی از بالا به پایین اتخاذ کنند تا مطمئن شوند که فرهنگ شرکت مولد تغییر است .با معرفی تدریجی اصلاحات ،کاری کنید که کارمندان از ابتکارات ایجاد کننده تغییر ،حمایت کنند. آنها را در گام های کوچک اجرا کنید. در حالی که بعضی افراد تغییر را هیجان  انگیز می یابند ،دیگران در برابرش مقاومت می کنند .زیرا می ترسند و روش فعلی کارشان را ترجیح  می دهند .مدیران باید بلا فاصله پس از ایجاد تغییرات توسط کارمندان با باز خورد شفاهی مثبت به آنها پاداش دهند.

موانع موفقیت در شرکت

موانع موفقیت در شرکت

مردم به شرطی با تغییر کنار می آیند  که دلیلش را درک کنند و بر آن کنترل داشته باشند. آنها همچنین در صورتی تغییر را با آغوش باز می پذیرند که غیر تهدید آمیز و ارتقا دهنده عزت نفس باشد و در آنها به ان نفع برساند. اگر افراد ندانند که تغییر چگونه به آنها کمک میکند یا نتوانند آن را کنترل کنند و یا آنها را تهدید آمیز بدانند، در برابرش مقاومت می کنند .

۴-سیلو های سازمانی

سیلوهای شرکت «اطلاعات تمرکز و کنترل» را ذخیره می کنند. این سیلو ها مانند سیلو های واقعی محصولات مانند غلات; بخش ها، قسمت ها یا واحد های مختلفی دارند. این مانع ساختاری باعث قطع ارتباط و  کمبود  «به اشتراک گذاری»  درون مرزهای شرکت می شود. در سازمان هایی که تفکر سیلویی رایج است، هر مدیری مسئول بخش خودش است و به  اتفاقاتی که سایر بخش ها می افتد اهمیت میدهد ، حتی اگر همه حوزه ها بتوانند از اطلاعات مشترک استفاده کنند. مدیران برای انجام کارها به خود مختاری نیز دارند .با این وجود ، باید برای ایجاد تغییرات پایدار با مدیران سایر قسمت ها نیز ارتباط و همکاری داشته باشند.

موانع موفقیت در شرکت

موانع موفقیت در شرکت

برای مطالعه ۴ موانع دیگر اینجا را کلیک فرمایید.

موانع موفقیت در شرکت

توسعه کسب و کار

کسب و کار

افزایش در آمد

افزایش درآمد

موفقیت در شرکت

توسعه کسب و کار صنعتی

توسعه کسب و کار اینترتی

توسعه کسب و کار در ایران

رونق کسب و کار

 

 

پاسخ دهید