موفقیت در توسعه کسب و کار

تازه ترین ها, مدیریت و توسعه کسب و کار آذر ۱۶, ۱۳۹۵

توسعه کسب و کار

موفقیت یک شرکت در توسعه کسب و کار

موفقیت یک شرکت در توسعه کسب و کار : هنگامیکه در مورد موفقیت یک شرکت در کسب و کار صحبت به میان می آید، ایجاد رضایتمندی در تمامی جهات امری مهم محسوب می گردد.
ارزیابی بازار بورس به دو صورت انجام می شود: پایه ای و تکنیکی.
روش پایه ای از طریق محاسبات فراوان و روش تکنیکی با استفاده از منحنی های صعودی و نزولی در ترسیم روند موفقیت بورس انجام می گیرند.
یک سرمایه گذار حرفه ای همواره به دنبال آن است که در رقابت با بقیه سرمایه گذاران از آنها حتی با فاصله اندک پیشی بگیرد.  اما آنچه این حرفه ها به راحتی آن را فراموش می کنند، مقوله تجزیه و تحلیل کیفی است که در بعضی موارد تحت عنوان (معیار متری نرم) شناخته می شود. این نوع تجزیه و تحلیل به ابعادی از یک شرکت اشاره دارد که قابل سنجش نیستند و به راحتی نیز نمی توان آنها را با اعداد و ارقام تشریح نمود بطور کلی تجزیه و تحلیل کیفی شاخه ای از علم تجزیه و تحلیل پایه است که به شایستگی درک نشده و بکار نمی رود با این حال، عوامل دخیل در موفقیت هر شرکت همواره از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار بوده اند.

موفقیت یک شرکت در توسعه کسب و کار

موفقیت یک شرکت در توسعه کسب و کار

پنج عامل موفقیت یک شرکت عبارتند از:

۱- عوامل همواره دخیل:

بسیاری از سرمایه گذاران حرفه ای در زمان انجام تجزیه و تحلیل کیفی به الگوی تجاری، مزیت رقابتی، مدیریت و حاکمیت سازمانی یک شرکت توجه کرده و بدین ترتیب مشخص می کنند که:

شرکت به چه طریقی در آمد زایی می کند.

بی همتایی شرکت در مقابل رقابتی بودن آن تا چه حد است.

افراد تصمیم گیرنده در شرکت چه کسانی هستند.

این افراد چگونه با سهام داران معمولی رفتار می کنند.

با استفاده از این اطلاعات،آنها در می یابند که یک شرکت چگونه قصد دارد فعالیت تجاری خود را توسعه دهد و در عین حال به سهامدارانش سود برساند. اما آیا این اطلاعات، تمامی ابعاد یک شرکت را تحت پوشش قرار می دهد؟ پاسخ منفی است، زیرا مسائلی همچون رضایتمندی مشتریان، دادن پاداش به پرسنل و حفظ رابطه عالی با تامین کنندگان نیز از اهمیت زیادی در موفقیت دارد.

۲- عوامل ناشناخته و غیر ملموس:

عواملی که موجب موفقیت یک سازمان می شوند را نمی توان در یک swot ساده که شامل نقاط قوت، ضعف، و تهدیدها است، پیدا کرد و بدرستی درک نمود. رضایتمندی که در شرکتهای موفق به میزان بالایی دیده می شود، یک عامل کلیدی در ارزیابی موفقیت غیر ملموس است.

اگر یک شرکت نتواند رضایت کارمندان، تامین کنندگان و مشتریانش را جلب کند، قیمت سهام آن بشدت کاهش خواهد یافت. برخی از کارشناسان معتقدند که یک شرکت نمی تواند هم مشتریان و هم کارکنانش رابا هم دریک زمان راضی نگه دارد. رضایتمندی کارکنان همواره به معنای وفاداری مشتریان نیست. Tony Hsieh  مدیر ارشد اجرایی شرکتzappos.com  ( بزرگترین کفش فروشی اینترنتی) می گوید: خدمات به مشتریان به معنای خوشحال کردن مشتریان و رفاه سازمانی به معنای خوشحال کردن پرسنل است. بنابراین ما در تلاشیم که این خوشحالی را برای مشتریان، کارمندان و فروشندگان ایجادکنیم. AmazOn.  از چنین نگرش پیروزمندانه ای بهره برد و سود خودرا در سال ۲۰۰۹ به رقم ۲/۱ میلیلرد دلار افزایش داد.

۳- ر ضایتمندی کارمندان:

جلب رضایت مشتریان در مرحله اول مستلزم آن است که نیازهای پرسنل برآورده شود و رضایت آنها جلب گردد. عدم رعایت این اصل به مانند آن است که ارابه را در جلوی اسبها ببندیم. برای مثال، شهر نیویورک در زمستان ۲۰۰۷ در معرض یک کولا عظیم قرار گرفت و شرکت هوایی jetBiue به همین دلیل ناچار شد پروازهای خود را متوقف سازد و هزاران مسافر را در فروشگاه معطل کند. این امر موجب نارضایتی کارمندان شرکت شد و به موجب آن، رضایتمندی مشتریان کم شد. کارمندان یک برند، چهره واقعی آن برند را به تصویر می کشند. بی احترامی به کارمندان موجب نابودی سهام یک برند می شود. هنگامیکه اعتماد پرسنل از دست برور، قطعا مشتریان از دست می روند و در نتیجه کسب و کار از دست می رود. این اصل به مانند یک شیب لغزنده است که شرکت نرم افزاری sAs به آن مشرف است.

Jim Goodnight موسس و تنها مدیر ارشد اجرایی این شرکت در ۳۴ سال گذشته، همواره بر مزایای کارمندی تاکید فراوان داشته است. به همین دلیل است که نام شرکت sas طی سال متوالی در لیست منتشره مجله fortune به نام ۱۰۰شرکتی که باید برای آنها کار کرد قرار داشته است. آقای goodnight می گوید: اگر شما با یک کارمند طوری رفتار کنید که انگار شرکت را متفاوت ساخته است، مطمئن باشید که آن کارمند، شرکت را متفاوت می سازد. در قلب این الگوی تجاری بی همتا، یک ایده ساده نهفته است:

پرسنل راضی= مشتریان راضی

۴-  رضایتمندی تامین کنندگان:

مهم نیست که شرکت شما تا چه حد به صورت عمودی یکپارچه است زیرا این رابطه شما با تامین کنند گان می باشد که بر کیفیت محصول یا خدمات نهایی در نتیجه در موفقیت شما اثر مثبت یا منفی می کذارد. تعهد به تامین کنندگان، یکی از هفت ارزش محوری شرکت whoie  foods است. این شرکت با ایجاد و حفظ یک تعامل صحیح با تامین کنندها توانسته است شرایطی بی نظیر را برای مشتریان خود فراهم آورد و بدین وسیله قیمت کالاهایش را بالاتر از فروشگاه های مواد غذایی دیگر نگه دارد و به سود بیشتری دست یابد.

۵- رضایتمندی مشتریان:

سالیان درازی است که بازاریابان می کوشند رضایتمندی مشتریان را فرموله کرده و مقدار آن را به صورت عددی بیان کنند و بدین وسیله ارزش ویژه یک برند را تعیین نمایند. شاخص آمریکایی رضایتمندی مشتریان شاخص مدیریت شهرت prophet و شاخص تجارب مشتریانforrester  research  سه نمونه از فرمولهای ارائه شده برای رضایتمندی مشتریان دارای مرتبه بالاتری هستند از قیمت سهام بیشتری برخوردار می باشند. شرکتهایی که در میان سالهای ۱۹۹۶ تا۲۰۰۷ در یک چهارم اول این شاخص قرار داشتند ثروت  شرکتهایی که در جزء یک چهارم پایینی شاخص دیده می شدند حدود ۱۱۱ میلیارددلار بود با استناد به این ارقام در می یابیم ثروت شرکتهایی که مشتریان خود را راضی و خشنود نگه می دارند،۴برابر شرکتهایی است که به این مسئله توجه ندارند.

اکثر تحلیل گران بر این باورند که قدرت یک برند بر ارزش سرمایه جاری و موفقیت آن تاثیر چشمگیری دارد. در یک تحقیق انجام گرفته از ۳۴ شرکت در میان سالهای ۱۹۹۸ تا۱۹۹۲ مشخص شد شرکتهایی که در این بازه زمانی بیشترین افزایش را در ارزش ویژه برند خود شاهد بودند سود سهام ۳۰% را بطور متوسط بدست آورند و در نقطه مقابل سود سهام برندهایی که ارزش ویژه خود را در بیشترین مقدار از دست داده اند حدود۱۰% افت کرده بود شاخص سالانه تجارب مشتریان forrester   resesrch نشان می دهد که رضایتمندی مشتریان بر قیمت سهام شرکت تاثیر  زیادی می گذارد.

موفقیت یک شرکت در توسعه کسب و کار

موفقیت یک شرکت در توسعه کسب و کار

رضایتمندی تضمین شده:

سرمایه گذاران بیشتر وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل کمی میکنند. نسبتهایی از قبیل قیمت به درآمد و قیمت به ارزش دفتری تمامی توجهات را به خود جلب میکتتد و در مقابل عوامل غیر عددی از جمله رضایتمندی مشتریان به نظر خواهی های سالیانه واگذار شده و گزارشات مربوط به آنها پس از مدتی به داخل کمدها می رود. ما در جهانی کمی زندگی میکنیم  و هر آنچه که انجام می دهیم، حول محور  لیستهایی قراردارند که ۱۰ تا از بهترین محصولات را به ما معرفی می کنند. ما همواره به دنبال میانبر هستیم و این لیستها نیاز ما را بر آورده می سازند. از سویی دیگر، تجزیه و تحلیل کیفی یک فرآیند پیچیده است که اکثر تحلیل گران آن را بسیار غیر ملموس می دانند. با این وجود قیمت سهام و موفقیت یک شرکت زمانی بطور پیوسته افزایش می یابد که آن شرکت رضایتمندی سهامداران خود را جلب نموده است.

توسعه کسب و کار

موفقیت یک شرکت در توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار اینترنتی

مشاوره توسعه کسب و کار

راه های توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار  صنعتی

توسعه کسب و کار شرکت

مرکز توسعه کسب و کار

موفقیت در کسب و کار

 

One Response to “موفقیت در توسعه کسب و کار”

Trackbacks/Pingbacks

  1. برند سازی-برند-نکات مهم در برند سازی-برندسازی اولیه- برند سازی برای موفقعیت کسب و کار

پاسخ دهید

علمی پژوهشی

خدمات ویژه ما