جزئیات آگهی

  • Ad ID: 5197

  • اضافه شده: اکتبر 18, 2017

  • بازدیدها: 443

توضیحات

نکات برندسازی از زبان کارآفرین و بازاریاب برتر

نکات برندسازی از زبان کار آفرین برتر شهر نیویورک و بازاریاب ممتاز سال ۲۰۱۰

نکات برندسازی از زبان کارآفرین و بازاریاب برتر : به عقیده daymond john یک شرکت چه بزرگ باشد و چه کوچک نهایتا این تصویر آن شرکت است که در اذهان عموم اهمیت دارد: daymund john موسس و مالک شرکت fubu ستاره مجموعه تلویزیونی ( کار آفرینی) و مشاور برندسازی است. او از سوی مجله brandweek بعنوان ( بازاریاب سال ۲۰۱۰) و از طرف شرکت young 8 ernst بعنوان (کار آفرین سال شهر نیویورک) برگزیده شده است. آقای john در جدیدترین کتابش به نام (چگونه خود را برند کنیم) : از تولد تا اتاق هیئت مدیره از دو دهه تجربه اش در صنعت مد استفاده نموده است تا ارتباط (وفاداری محور) میان برندها و مشتریان را مورد بررسی قرار دهد.

اخیرا موسسه Informationweek smBبا اقای john مصاحبه ای انجام داده است که در این مصاحبه او پیرامون مطالب زیر صحبت نموده است:

اهمیت برندسازی برای تمام شرکتها

ارتباط میان برندسازی های فردی و برندسازی های تجاری

چرا برندها علی الخصوص برای شرکتهای کوچک و متوسط از اهمیت ویژه ای برخوردارند؟

خواه یک شرکت برای برندسازی تلاش نماید یا هیچ اقدامی در این زمینه انجام ندهد آن شرکت در حال برند شدن است. بنابراین مسئله مهم پرورش یک برند است. ارزشی که شما به مردم ارائه می کنید، موجب می شود که آنها بخشی از برند و دارایی های شما را خریداری کنند. ارزش تجاری هزینه های شرکت را کاهش می دهد و ارتباطی به بزرگ یا کوچک کردن شرکت ندارد بلکه شما باید اطمینان حاصل کنید که مشتری ارزشی که به او ارائه می کنید را به خوبی درک نموده است.

فرقی نمی کند که شما ارزان ترین محصول و یا بزرگترین خدمات را به مشتریان ارائه کنید، به هر حال باز هم به برندسازی نیاز دارید. برند همان کارت ویزیت شماست و زمانیکه در جایی حضور ندارید، مردم در مورد آن صحبت می کنند. شما می توانید بعنوان نماینده یک شرکت هر چیزی که می خواهید را به یک نفر بگویید. اما هنگامیکه خود را برند می کنید صحبتهای آن فرد با دیگران در مورد شما از اهمیت خاصی برخوردار می گردد. در وضعیت اقتصادی کنونی مردم بدنبال برندهایی هستند که با خرید محصولات آنها ارامش و راحتی را در زندگی خود ارتقا بخشند هنگامیکه شما برند می شوید این حس را در مشتریان خود بوجود می آورید که گزینه های ایمن تری یا بهتری را نسبت به شرکتهای دیگر برای آنها فراهم آورده اید.

تفاوت برند فردی و برند تجاری چیست؟ در شرکتهای کوچک که مالک یا رئیس آن به کارمندانش در انجام وظایفشان کمک می کند، آیا تفاوتی میان فرد و تجارت وجود دارد؟

بین برندسازی فردی و برندسازی تجاری قطعا از ماهیتی یکسان برخوردارند. مثلا به stevjobs نگاه کنید. اگر او سرما بخورد ارزش سهام اپل ۲۰/کاهش می یابد من در حرفه ام با خواننده ها و موسیقی دان های زیادی سرو کار دارم. تعدادی از آنها تصمیم گرفته بودند برندسازی کنند وخط تولید پوشاک یا عطر را راه اندازی کنند. اما تنها ۳ نفر موفق به انجام این کار شدند:puffdady jay z Russeii simmons ذاتی رهبر مد هستند و رمز موفقعیت تولیدات پوشاک آنها نیز همین بوده است اما هنرمندان دیگر از این ویژگی برخوردار نبوده و نتوانستند خط تولید موفقی را راه اندازی نمایند.

چندی نمی گذرد که شما نام شرکت خود را از fubu به fblegacy تغییر دادید. شما سالها تلاش می کردید تا برندسازی کنید و برند fubu را بسازید چرا آن را تغییر دادید؟ چه زمانی صاحبان تجارت باید به ایجاد چنین تغییر بزرگی در برند خود فکر کنند؟
این مسئله به استراتژی تجارت شرکت و ارتباط استراتژی جدید با استراتژی قدیمی وابسته است. ۱۵ سال بود که شرکت fubu با این نام درآمریکا فعالیت می کردو اکنون افراد ۳۵ ساله یا مسن تر می گویند: من زمانی را به یاد دارم که آن شرکت خیلی بزرگ و مشهور بود و بخوبی فعالیت می کرد و بدین ترتیب آنها ارزش برند fubu را درک می کنند اما کودکان ۱۰یا ۱۵ ساله می گویند اوه این همه لباس بیخودی است که عموی من می پوشیده و به همین دلیل ما باید تغییراتی رادر برندسازی ایجاد می کردیم fbllegacy برند جدیدی برای کودکان است و در عین حال به نسل قدیم می گوید که گذشته ای پشت آن قرار دارد.

شما بیش از ۱۵ سال است که با نام fubu واکنون با نام fbllegacy فعالیت می کنید چگونه ابزاری که از آن در توسعه و مدیریت برندسازی خود استفاده می کنید تغییریافته اند؟ بخصوص چگونه شبکه های اجتماعی بر شیوه ای که شما برای ترویج برند خود و ارتباط با مشتریان بالقوه بکار می برید تاثیر گذاربوده اند؟

برندسازی

برندسازی

شبکه های اجتماعی شرایط را بسیار تغییر داده اند زمانیکه ما شرکت fubu را تاسیس کردیم از گروه های تمرکز استفاده می کردیم تا ببینیم عقاید و افکار مشتریانمان چگونه است ما تعدادی کودک را به دفتر می آوردیم و به هر یک $۱۰۰ می دادیم تا نظرات واقعی خود را بگویند با این حال مطمئن نبودیم که آیا آنها حقیقت را می گویند یا نه در دنیای کنونی اگر شما خیلی حساس نباشید می توانید نام وبرند خود را در شبکه های اجتماعی جستجو کنید و ببینید که مردم پیرامون شما چه می گویند و بدین وسیله می توانید ارزیابی صحیحی از نقاط ضعف و قدرت خود و برندسازی بدست آورید.

برای مثال من در شبکه های اجتماعی پیرامون fubu جستجو کردم و فهمیدم که اکثر کودکان چیز زیادی در مورد آن نمی دانند جز اینکه لباس های آن ارزان است و حالت baggy دارد. من با استفاده از این شبکه ها توانستم کودکان را با برندfubu آشنا کنم. اکثر آنها نمی دانستند که ما ۱۵ سال است در اروپا فعالیت نموده و برای آنها لباسهای چسبان و کاهش دهنده سایز تولید می کنیم گرچه کودکان آمریکایی بیشتر مایل به پوشیدن لباسها و شلوارهای baggy و گشاد هستند. بچه ها فکر می کنند که لباس های ما ارزان است، زیرا اکثر آنان نمی دانند که fubu حدود ۸ سال پیش از بازار آمریکا خارج شده و لباسهایی که با مارک ما در بازار وجود دارند یا تقلبی هستند و یا خیلی قدیمی اند من تمام این اطلاعات را از طریق شبکه های اجتماعی بدست آوردیم.

هنگامیکه شما قصد دارید هویت برند خود را مدیریت نموده و پرورش دهید چه اشتباهاتی می توانند به هویت برند شما آسیب برسانند؟

شما باید در شبکه های اجتماعی شفاف خود اعتراف کنید اگر شما سعی کنید که تنها ظاهر زیبایی برای محصول یا برند خود بسازید این مسئله به سرعت فاش می شود زیرا تمام کارمندان شما با دنیا ارتباط دارند و دنیا هم با آنها ارتباط دارد اطلاعات به سرعت پخش می شوند و به همین دلیل همیشه باید صادق و شفاف باشیم حتی در مورد اشتباهمان.

مسئله دیگر آن است که اکثر شرکتها و بازاریاب هانمی توانند مشتری خود را درک کنند. آنها چنین می اندیشند که تنها باید یک گروه خاص از مردم را بعنوان مشتریان خود بشناسندبرای مثال شرکت timberiand بهترین پوتین ها را در جهان تولید می کند و به آن نیز مفتخر است. در حال حاضر افرادی که پیاده روی طولانی می کنند یا کسانی که در کوه ها دوچرخه سواری می نمایند هر دو یا سه سال یکبار از این برند خریداری می کنند یک کارگر ساختمان ممکن است هر یک سال یا حداکثر هر ۶ ماه یکبار یک جفت پوتین بخرد اما کودکانی که برند از دید عملکردش ارزش قائل باشند تنها به خاطر مدرسه هفته یکبار از پوتین های آن خربداری می کنند شما باید بفهمید که روزی تان از کجا می آید این کافی نیست که فقط گروه خود را شناسایی کنید یا فقط برند بسازید بلکه باید محصولات مورد علاقه آن گروه را به بازار عرضه نمایید شما نمی توانید بیرون بیایید و فریاد بزنید آهای رفقاااااا ما شما را دوست داریم ما شما را دوست داریم شما باید مشتریان خود را پیدا کرده و سپس مشخص کنید که چگونه کالاهایتان را به آنها عرضه کنید تا فروشتان بیشتر و بیشتر شود . در عین حال شما نباید از مشتریان دیگر خود غافل مانده و آنها را نادیده بگیرید.

برندسازی

برندسازی

آیا نصحیت یا نکته دیگری پیرامون برندسازی دارید؟

اداراک عمومی شما وصفات و ویژگی های ذاتی برندتان از مهمترین سرمایه های هستند که در اختیار دارید بسیاری از مردم تلاش می کنند تا کسب و کاری برای خود به راه اندازند اما رسالت و اهداف آن تجارت را فراموش می کنند من به همه می گویم که شما باید بتوانید خودتان و شرکتتان را در ۳ تا ۵ لغت توصیف کنید. توصیف شرکت BMW از خودش این است: “مهندسی زیبای آلمانی” .یا شبکه تلویزیونی TBSمی گوید: “ما نمایشنامه را می شناسیم”.

شما باید ابتدا خودتان را درک کنید و سپس خود را در ۳تا ۵ لغت به دیگران معرفی نمایند.

نکات برندسازی از زبان کارآفرین و بازاریاب برتر

برند

برندسازی

اهمیت برندسازی

برند و بازاریابی

تاثیر برند در بازاریابی

برند و کارآفرینی

کارآفرینان

چگونه برند شویم

برند و توسعه کسب و کار

تعریف برند

برند در ایران

برند در جهان

تاثیر برند در کسب درآمد

برند و افزایش در آمد

چرا برند بسازیم

چگونه برند بسازیم

آگهی های مرتبط