جزئیات آگهی
-
Ad ID: 6128
-
اضافه شده: دسامبر 28, 2017
-
بازدیدها: 920
توضیحات
بازاریابی صنعتی
فرمان های مهم در بازاریابازاریابی صنعتیبی صنعتی
بازاریابی صنعتی : در بخش یک این مقاله به مفهوم بازاریابی صنعتی اشاره نمودیم ، پس از آن به شرح فرمانهای مهم در بازاریابی پرداختیم، در بخش ۲ این مقاله ۵ فرمان اولیه را توضیح دادیم. حال به ادامه شرح فرمان های بازاریابی صنعتی می پردازیم:
فرمان ششم: آشنایی با طبقه بندی محصولات صنعتی
۱٫قطعات و مواد :
- استفاده مستقیم در فرآیند تولید
- سهم عمده در هزینه ها
- فروش قطعات و مواد معمولا در حجم های بزرگ
- خرید انها به وسیله واحدهای خرید سازمان ها و شرکت ها
- نظارت کامل متخصصان و مهندسان بر این نوع خریدها
- تاثیر خصوصیات عرضه کننده در انتخاب محصولات او
- قدرت مانور بیشتر در مورد قطعات به دلیل ایجاد ارزش افزوده
- قدرت مانور بیشتر در مورد قطعات به دلیل کیفیت و ویژگی های متفاوت از رقبا
- سیاست فروش قطعات (تمایز از رقبا، قیمیت متفاوت)
- سیاست فروش مواد خام: حسن شهرت (اعتبار و رابطه)، تحویل به موقع، تطابق محصول با نمونه
- مهم ترین اقدام قطعات و مواد عبارت است از مواد خام، مواد ساخته شده، قطعات.
۲٫اقلام سرمایه ای :
- تاسیسات:
- سرمایه گذاری های بزرگ و بلند مدت
- سرمایه گذاری های ثابت مهم ترین اقلام تاسیسات عبارت است از ژنراتور، ماشین تراش، کوره، دست گاه های گرمازا، رایانه.
- ملزومات:
- تجهیزاتی که برای انها هزینه کمی صرف شده و در کارخانه نقش قابل ملاحظه ای ندارند مانند تجهیزات سبک و ابزارهای از قبیل مته، ماشین تحریر و… .
۳٫خدمات (تدارکات):
- تدارکات:
- مانند صابون، کاغذ تایپ،گیره و….
- عموما استاندارد می باشند و تفاوت اندکی در عرضه کنندگان آنها وجود دارد.
- خدمات:
- به دو دسته خدمات اولیه و ثانویه تقسیم می شود(نظیر تعمیر،نگهداری و …)
- خدمات، باید بازاریابی مستقیم برای رسیدن به استفاده کنندگان بزرگ صورت پذیرد.
- در بخش خدمات، اداره خرید در تصمیم گیری و ارزیابی عرضه کنندگان نقش مهمی دارد.
- در بخش خدمات، معیارهای خرید عبارت است از تحویل، راحتی، قیمت و جور بودن محصولات.
فرمان هفتم: آشنایی با انواع محصولات صنعتی
- مواد خام (چوب و ذغال سنگ): هزینه حمل بالایی دارند.
- مواد فرآوردی شده (پلاسیک و شیشه):بین محصولات دیگر هویت انها پنهان است.
- ملزومات (روغن و میله جوشکاری): در دسترس بودن انها اهمیت وافری دارد.
- قطعات (پمپ، لامپ، ریز تراشه): یک وظیفه حیاتی بر عهده دارند.
- تجهیزات (کامپیوتر): کالای سرمایه ای محسوب می شوند.
- سیستم ها (آسیاب): کالای سرمایه ای که چند کار انجام می دهد.
- خدمات (تبلیغات، خدمات حقوقی):غیر قابل لمس می باشند.
فرمان هشتم: شناخت انواع مشتریان صنعتی
۱٫موسسات بازرگانی:
- دلالان و توزیع کنندگان صنعتی
- فروشندگان مجدد کالاهای صنعتی صنعتی هستند.
- مزیت آنها تجربه و مهارت در توزیع است.
- برای تهیه کنندگان کوچک و بزرگ مفیدند.
- برای این دسته از مشتریان، تطابق محصولات با نیازهای مشتریان مهم است.
- تولید کنندگان تجهیزات اصلی
- خرید محصولات صنعتی برای استفاده در تولیدات خودشان هستند.
- در OEMs، کیفیت و ارتباط محصولات، مهم است.
- استفاده کنندگان
- خریدار کالای صنعتی برای پشتیبانی فرآیند تولید و بازرگانی خودشان (مانند مته، سنباده، آسیاب و …) می باشند.
- برای این دسته از مشتریان، پشتیبانی، افزایش سرعت، پیش بینی زمان تحویل و خدمات سریع مهم است.
- مرز طبقه بندی: یک محصول برای یک موسسه بازرگانی به عنوان پشتیبانی کننده و برای دیگری به عنوان جزیی از تولید به حساب می آید.
۲٫ادارات دولتی :
- معمولا خریدهای دولتی بر محصولات خاصی متمرکز نیست.
- دولت یکی از بزرگ ترین خریداران کالا و خدمات صنعتی است.
- خریدهای دولتی در سطح جامعه پراکندگی دارد (آیین نامه های خرید، قرار داد ها شامل قیمت، زمان تحویل و سایر شرایط).
- در این سازمان ها، مذاکرات تجاری به هنگام تعداد کم عرضه کنندگان انجام می گیرد و استاندارد خاصی وجود ندارد.
۳٫سایر موسسات (انتفاعی و غیرانتفاعی): مانند کلیساها، بیمارستان ها، مساجد، دانشگاه ها، آسایشگاه ها، زندان ها.
فرمان نهم: توجه کافی به ویژگی های منحصر به فرد خرید سازمانی
۱٫تاثیرگذاران چندگانه:
- افراد شاغل در واحد تولید
- مهندسان
- حسابداران صنعتی
- مدیران میانی و عالی
- کارمندان واحد خرید
۲٫کامل بودن روش ها:
- برنامه ریزی نیازمندی های مواد صورت می پذیرد.
- سیستم های اعتبار عرضه کنندگان کاربرد زیادی دارد.
- مقدار سفارشات اقتصادی ( (EOQ مورد محاسبه قرار می گیرد.
- تجزیه و تحلیل ارزش: روشی سیستماتیک برای کاهش هزینه ها، بهبودعمل کرد در زمین%