تاثیر تبلیغات محرک در سود و زیان

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 5199

  • اضافه شده: اکتبر 18, 2017

  • بازدیدها: 377

توضیحات

افزایش فروش از طریق تبلیغات محرک

تاثیر تبلیغات محرک در سود و زیان : یکی از دشوار ترین گفتگوهای یک فروشنده با شرکت های تولید کننده درباره نحوه اجرای مفید و تاثیر گذار تبلیغات محرک است دلیل این امر را می توان چنین برشمرد: بحث پول زیادی در میان است!
تبلیغات محرک یا مشوق مشتری، اغلب یکی از عوامل حائز اهمیت در صورتحساب های سود وزیان یک شرکت بشمار می روند و از آنجائیکه بسیاری از خرده فروشان از مرزهای سود حداقل برخوردارند هر ریال برای آنها حکم یک اقیانوس را دارد.

حال معنای تبلیغات محرک چیست؟

دفعه بعدی که به یک فروشگاه بزرگ یا سوپرمارکت مراجعه کردید، به نوشته های رو سقف ها بیشتر دقت کنید. در اینصورت با جملاتی نظیر:یکی بخرید، دوتا جایزه بگیرید مواجه می شوید که در مورد اغلب برندها نیز صدق می کند. اگر چه این پیشنهادات و تبلیغات برای فروشنده مزایای زیادی بدنبال دارند،اما مشکل اینجااست که این نوع تخفیفات می تواند برای تولید کننده یا خرده فروش باریسک کاهش سود و درآمد همراه باشد در برخی موارد نرخ بازگشت سرمایه می تواند معادل ۸۰۰% یا بیشتر بوده که این امر در مورد محصولاتی مانند مواد غذایی کودکان امکان پذیر است اما در مورد محصولات دیگر نظیر انواع سبزی یخ زده، موفقیت بر لبه تیغ فقدان پول و زیان بیشتر قرار دارد که در برخی موارد دیده شده است که در نتیجه این نوع تبلیغات در آمد منفی ۹۰درصدی به در آمدی منفی تر مانند۶۰ درصد نیز تنزل نموده است با این حال، در هر مورد استفاده از روش های صحیح تبلیغات مشوق می تواند به فروش و بیشینه سازی نرخ سود منجر گردد.

از معضلات و چالش های موجود بر سر راه تبلیغات محرک آن است که بسیاری از تولید کنندگان نرخ های تخفیف و چالش های موجود برسر راه تبلیغات محرک آن است که بسیاری از تولید کنندگان نرخ های تخفیف متفاوتی را در فروشگاه های مختلف به مشتریان ارائه می دهند. به همین سبب نمی توان یک نرخ بازکشت سرمایه مشخص را برای هر کمپین تشویقی در نظر گرفت. همچنین، هنگامیکه با نرخ های تخفیف گوناگون برای یک برند مواجه میشویم، تشخیص اینکه کدام نرخ، عامل زیان شرکت است به دشواری خنثی کردن بمبی است که سیم های فراوانی دارد و این دشواری ها منجر به بحث و جدال فراوان در میان بازاریابان و مبلغان شده است.

تبلیغات محرک

تبلیغات محرک

سال گذشته نتایج تحقیقات موسسه NieIsen نشان داد که متاسفانه ۵۵% از هزینه های تبلیغات محرک به رشد برند و سود زایی برای تولید کننده و نیز خرده فروش منجر نشده است. هر دو این طرفین می خواهند از این شرایط بحرانی نجات یابند. اما چگونه؟

نخست: آنکه شما به جای تلسکوپ، به میکروسکوپ نیاز دارید تا بتوانید پایگاه حقایق کسب و کار خود را بسازید در اغلب موارد، دادها از سطح دشواری بالایی برخوردارند و نیازمند تجزیه و تحلیل عمیق هستند. بایستی درباره این اقدام بیشتر فکر کنید.

دوم، آنکه باید عواقب و پیامد های حاصل از کار بسنجید نه علائم بروز آن را بعضا شاهد آن هستیم که شرکت ها توجه کافی را به هزینه ها معطوف ننموده و بیشتر بر حجم کار و تاثیر آن بر مرز موفقیت انجام گرفته است، ولی در نهایت می بینیم که مریض ما مرده است.

در نهایت، به ابزارهای مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل دقیق داده نیاز دارید. بعنوان مثال،دایجاد پایگاه داده ها یا حقایق در لپ تاپ های مجهز به سیستم با microsoft exceI با سهولت، سرعت و تاثیر گذاری بیشتری انجام می گیرد. با برخورداری از این ابزار، کارمندان بخش فروش می توانند در هر زمان که لازم باشد، به مذاکره درباره داده های اخیر بر گرفته از تبلیغات محرک بپردارند.

نقش مدیریت ارشد در فرهنگ سازی:

شاید بتوان گفت که دشوارترین بخش تصمیم گیری درباره تبلیغات محرک متوجه مدیریت ارشد می باشد زیرا موظف است این فرآیند ریسک آفرین را در چشم انداز شرکت خود و کمپیین های تبلیغاتی مورد نظر جای دهد . در این مواقع ،معمولا تیم فروش سه شکایت مکرر را به مدیر ارشد خود عرضه می دارند( فروشنده بسیار متوقع است) رقبای ما پیشنهادات عجیب اما بهتری برای مشتریان دارند و یا محصولات و برند ما به اندازه کافی قدرتمند نیستند البته معمولا تمامی این شکایات صحت دارند و توجه به آنها شرایطی نقش مدیریت ارشد آن است که فرهنگ تبلیغات محرک را تغییر داده و آن را به سمت و سوی رشد و تعالی بیشتر سوق دهد.
ایده منطقی در این زمینه آن است که چشم انداز واضح و روشنی نسبت به رشد تدریجی و نه یک شبه از طریق کاربرد این نوع تخفیفات مشوق مشتری در فروشگاها یا موقعیت های مختلف داشته باشیم. برای دستیابی به این امر می توانیم بر روی یک کمپین تبلیغاتی خاص تمرکز کنیم.
مثلا: تبلیغ هات داگ ها بعنوان غذای مکمل کودکان بعد از آمدن از مدرسه و یا پشقاب سبزیجات اضافی برای مشتریان وغیره، به نحویکه برای شروع نیاز به صرف هزینه های هنگفت نداشته باشیم. با به کار گیری این فرایندهای تشویقی،شرکت ها بتدریج متوجه می شوند که این روش، فرصت اندیشیدن درباره استراتژی های گسترده در زمینه های برند سازی، بازار یابی،و نوآوری را در اختیار آنها قرار می دهد. همچنین شرکت ها به این موضوع واقف می گردند که تغییر واقعی فرهنگ رشد و ارتقاء با یکپارچگی معیارهای سنجش عملکرد مداوم و جبران خسارت ترغیبی تحقق می یابد. با این حالت تمامی این عوامل به چشم اندازی وابسته است که مدیران ارشد برای تعیین رویکردهای تبلیغاتی خود در نظر خواهند گرفت.

چنانچه استراتژیهای موثری از سوی مدیران ارشد ارائه شود، شاهد آزاد سازی منابع مالی و انسانی فراوانی در نتیجه بهینه سازی تبلیغات محرک خواهیم بود. در حقیقت این روش می تواند رویکرد بازاریابی نوین باشد برای فروش بیشتر با همان میزان منابعی که در اختیار داریم.

تاثیر تبلیغات محرک در سود و زیان

تبلیغات

تبلیغات محرک

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات صنعتی

مشاوره تبلیغات

مشاوره تبلیغات اینترنتی

انواع تبلیغات

تبلیغات موفق

تبلیغات کسب و کار

تبلیغات اینترنتی و کسب درآمد

سایت تبلیغات

آگهی های مرتبط