تاکتیک های مذاکره در توسعه کسب و کار

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 6129

  • اضافه شده: دسامبر 28, 2017

  • بازدیدها: 529

توضیحات

تاکتیک های مذاکره در توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار

تاکتیک های مذاکره: تاکنون به موضوعاتی از قبیل مذاکرات تجاری:

در بخش اول : ۳ مفهوم
در بخش دوم: ۳ مفهوم
در بخش سوم : ۵ فرمان
در بخش چهار : ۱۰ فرمان 

و حال در این بخش به ۵ فرمان دیگر می پردازیم؛

فرمان شانزدهم: فراگیری روش های برخورد با افراد غیر منطقی

  1. با کودکان: محبت کنیم، تشویق و تحسین کنیم، تاییدشان کنیم،مقایسه شان نکنیم، چشم پوشی از عیوب کودکان نقش مهمی در پرورش شخصیت آنان دارد.
    ۲٫ راه های فرار از والد دیگران: سکوت، قرار، مداخله، نگوئیم احساساتی شده، حاشیه رفتن، پرهیز از مشاجره، بی توجهی، نوازش کودک، خوب بودن، گریز زدن، عوض کردن جا، درخواست تکرار مطلب، موافقت در صورت منتطقی بودن طرف مقابل، تغییر عقیده دادن در صورت بر حق بودن طرف مقابل، احتیاط.

تاکتیک های مذاکره

تاکتیک های مذاکره

فرمان هفدهم: به کارگیری فنون قاطعیت

  1. دعوت به همدلی: تقاضای درک شرایط از دیگران است (شرایط مرا درک کن)
    ۲٫ صفحه خط افتاده: در این حالت، طرف مقابل بر یک موضوع اصرار می ورزدو شما نیز دائماً پاسخ منفی می دهید.
    ۳٫ مصالحه کارآمد: هر دو طرف کوتاه می آیند و به توافق می رسند.
    ۴٫ کاوش منفی: به نقد کشیدن سبک ارتباطی است (مانند: «منظور شما چیست؟»)
    ۵٫ابزار وجود منفی (پذیرش انتقاد): در این حالت، طرفین انتقادات طرف دیگر را می پذیرند.
    ۶٫پاسخ مه آلود (ابهام آلود): پاسخ مبهم است که جلوی حمله طرف مقابل را گرفته و او را وادار به فکر کردن می کند (مثلاً به طرف مقابل بگویید «شما انسان بسیار با صداقتی هستی» و او بگوید «منظور شما چیست؟» و شما نیز در پاسخ بگویید «هیچ منظوری نداشتم». البته پر واضح است که منظور شما از بیان این جمله چه بود).
    ۷٫ مشخص کردن اختلاف
    ۸٫ مشخص کردن پیامد: تهدید به اینکه به پیامد رفتارها رفتارها توجه کنید (مثل قطع همکاری).
    ۹٫ خود افشاگری (معرفی درست و صادقانه خود)
    ۱۰٫ گرفتن بازخورد: در خصوص مقاومت و عدم همکاری از طرف مقابل سوال کنید.

فرمان هجدهم: استفاده از تخسیر احساسات

  1. تعریف: فرآیند کنترل احساسات دیگران نسبت به خود شامل تکنیک های گفتاری (فرآیند جلب نظر موافق دیگران) که شامل اقدامات ذیل می باشد: وصف خویش، تایید نظر، توضیح، عذر خواهی، تحسین و ستودن دیگران، مورد لطف و عنایت قرار دادن، هم خوانی و هم پیوندی.
    ۲٫ نکته: در تسخیر احساسات، لزوماً دروغ گفته نمی شود.
    ۳٫ نکته: مدارک و شواهد نشان می دهند که روش های تسخیر احساسات موثر هستند.

فرمان نوزدهم: فراگیری تاکنیک های تقویت پایگاه قدرت

  1. کاهش عدم اطمینان: سازش با شرایط بسیار نا مطمئن محیطی.
    ۲٫ ایجاد وابستگی: حل مسائل و مشکلات دیگران (ایجاد تعهد و کاهش محالفت).
    ۳٫ تامین منابع: پول، اطلاعات یا تسهیلات.
    ۴٫ تامین موقعیت استراتژیک: ایفای نقش حیاتی (در موضوعات محیطی و جدید).

فرمان بیستم: ایجاد روابط پایدار

۱٫احترام، وفاداری و تعهد نامشروط نقش مهمی در ایجاد روابط پایدار دارند.
۲٫ ایجاد احساس مثبت: یا ارتباطات، برخورد صادقانه، منصفانه، و محترمانه، با تامین منافع طرف مقابل، ادراک درمانی، رعایت اصول اخلاق حرفه ای، برخورد دوستانه، صبر و سعه صدر، همراهی به جای تحمیل، انتظارات واقع بینانه، درک تفاوت ها.
۳٫ مهندسی روش:

  • سخت گیری یا آسان گیری
  • رسمیت یا غیر رسمی بودن
  • شناخت جایگاه، باور و حمایت
  • برخورد دوستانه و نه دشمنی
  • انصاف، توجه به ظواهر، ایجاد چالش
    تنش زدایی:
  • نه پیروزی پایدار است، نه شکست مرگ آور.
  • قانون ۴۸ ساعت، قانون ۲۴ ساعت شیون یا شادی.
  • بخشش
  • فروتنی و رعایت حداقل ها
تاکتیک های مذاکره

تاکتیک های مذاکره

برای خواندن ادامه مطلب در اینجا کلیک فرمایید؛

توسعه کسب و کار

مشاوره صنعت

مذاکره

مذاکره در کسب و کار

مذاکره در توسعه کسب وکار

توسعه کسب و کار در ایران

توسعه کسب و کار در تهران

توسعه کسب و کار در تبریز

توسعه کسب و کار در قم

توسعه کسب و کار در اصفهان

توسعه کسب و کار در شیراز

توسعه کسب و کار در مشهد

مشاوره در توسعه کسب و کار

افزایش درآمد

افزایش در آمد در توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار اینترنتی

توسعه کسب وکار صنعتی

کسب و کار

تاکتیک های مذاکره

تاکتیک های مذاکره در کسب و کار

آگهی های مرتبط