کاربرد و اثرات فیدبک در کسب و کار

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 5210

  • اضافه شده: اکتبر 18, 2017

  • بازدیدها: 583

توضیحات

کاربرد و اثرات فیدبک در کسب و کار

اثرات فیدبک در کسب و کار

کاربرد و اثرات فیدبک در کسب و کار : در جهان امروز بسیاری از مسائل تغییر یافته است و شکل جدیدی به خود گرفته اند. مثلا اگر مقاله یا وبلاگی از شما بخواهد که هرگز با رفتار منتقدانه یا فیدبک منفی با کارمند یا همکار خود برخورد نکنید بدون شک نویسنده آن از اندیشه امروزی و حرفه ای برخوردار نبوده است. بلکه بازخورد منفی شما گاه می تواند باعث نتایج شگفت انگیزی برای طرف مقابل تان شود. با این حال ما مجبور نیستیم مستقیما به فردی بگوئیم که به اشتباه کاری را انجام می دهد زیرا به هر جهت این نوع برخورد موجب می شود آن فرد خجالت زده شود و ما این را نمی خواهیم.

اما ترسیدن از ارائه فیدبک منفی نیز کاری غیر عقلانی و گاه خطر ساز است به این خاطر آن را غیر عقلانی می دانیم که تجربه نشان داده است هرگاه روش انتقادی یا فیدبک منفی در زمان و مکان مناسب ارائه گردیده بسیار انگیزه دهنده و موثر بوده است ، خطر ساز بودن عدم ارائه فیدبک منفی نیز می تواند بدین سبب باشد که ممکن است یک فرد هیچ گاه متوجه اشتباه خود در کار نشود و در نتیجه پیشرفت و ترقی برای او صورت نگیرد. در حقیقت مثبت اندیشی همزمان با ارائه فیدبک منفی در زمان مناسب است که باعث پیشرفت شما خواهد شد.

اثرات فیدبک در کسب و کار

اثرات فیدبک در کسب و کار

حالا شما شاید بپرسید لطفا صبر کنید اما آیا فیدبک منفی نمی تواند از بین برنده انگیزه و به نوعی نا امید کننده برای طرف مقابل باشد؟
البته نگرانی شما کاملا منطقی است.

کاربرد و اثرات فیدبک در کسب و کار – آیا افراد برای آنکه احساس اعتماد بنفس کنند نیاز به تشویق دارند؟ و این کار آنها را با انگیزه و امیدوار به آینده نگاه نمی دارد؟
پاسخ ما این است که در بسیاری از موارد حق با شماست. می بینید که مسئله بیش از آنچه فکر می کردیم پیچیده است اما نتیجه تحقیقاتی STANCEY FINKEISTEIN (دانشگاه کلمبیا) وayeiet fishbach (دانشگاه شیکاگو) که انجام داده اند. ماهیت این تضاد را برای ما روشن می کنند که اساسا ارائه بازخورد منفی چرا چه زمان و برای چه کسی مناسب است؟

بهتر است ابتدا با کاربردهای فیدبک منفی و مثبت شروع کنیم.
فیدبک مثبت ( مثل واقعا این کار را خوب انجام داده اید) باعث افزایش تعهدتان نسبت به کار می شود که این روند با افزودن بر تجارب و اعتماد بنفس شما همراه خواهد بود و اما فیدبک منفی ( مثل این کار را اشتباه انجام داده اید) از سوی دیگر بیشتر به نوعی اطلاع رسانی شبیه است چون به شما می گوید که در کجاها باید تلاش بیشتری داشته باشید و همچنین دید جدیدی را در جهت رشد و توسعه فردی به روی شما باز می گشاید.

کاربرد و اثرات فیدبک در کسب و کار – با توجه به این دو کاربرد متفاوت می بینیم که بازخوردهای منفی و مثبت می توانند در زمان های مختلف برای افراد مختلف تاثیر گذار و حتی انگیزش بخش باشند. بعنوان نمونه هنگامیکه شما واقعا نمی دانید که چکار می کنید یک فیدبک مثبت می تواند در امیدوار ماندن به نتیجه کمکتان کند و موجب شود تا برخورد آسان تری با چالش ها و مشکلات داشته باشید اما اگر شما در کارتان یک کارشناس یا متخصص باشید و کم و بیش بدانید که چه کاری انجام می دهید دریافت فیدبک منفی از سوی یک مشاور مدیر یا همکار می تواند شما را به سطوح بالاتر کیفی سوق دهد.

در مطالعات finkeistein 8 fishb ach نیز مشخص شد که ایجاد انگیزه در افراد کم تجربه و ماهر با روشهای متفاوتی امکانپذیر است. در یکی از این مطالعات از دانش پذیران کلاس زبان فرانسه پرسیده شد که آیا مدرسی را می خواهند را گوشزد و اصلاح نمایند ( فیدبک منفی)؟ جمع آوری دادها نشان داد که اغلب افراد نوپا و کم تجربه داشتن معلم مشوقی را ترجیح می دهند که بیشتر بر توانایی های آنها تمرکز نمایند ولی دانشجویان سطح پیشرفته داشتن یک معلم با روحیه انتقادی بیشتر را ترجیح می دادند که به پیشرفت مهارت های ضعیف تر آنها کمک کند.

اثرات فیدبک در کسب و کار

اثرات فیدبک در کسب و کار

بطور کلی نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که برخلاف تصورعامه افراد با تجربه ماهر و متخصص از دریافتبازخورد منفی ناراحت نمی شوند. چون اغلب آنها می دانند که دریافت فیدبک منفی مانند رسیدن به پله ای بالاتر رشد و ترقی عمل می کند در حالیکه گرفتن فیدبک های مثبت یعنی همان چیزهایی که از قبل می دانستند.
نکته آخر آنکه در ارائه فیدبک منفی به کارمندان یا همکاران خود باید همواره رعایت ادب و احترام متقابل در اخلاق کسب و کار را داشت و بهتر است هر فیدبک منفی با یک راه حل یا توصیه گفته شود.

اثرات فیدبک در کسب و کار

کسب و کار

توسعه کسب و کار

تحقیق در مورد کسب و کار

انواع کسب و کار

مشاوره کسب و کار

آگهی های مرتبط