crm (سی ار ام)

تجارت الکترونیک دی ۱۲, ۱۳۹۵

crm (سی ار ام)

crm (سی ار ام) : فناوری اطلاعات امروزه بیش از هر دوره در ساختار تجارت و سازمانها نفوذ کرده و تاثیرگذار است. یکی از مهمترین مباحث  فناوری اطلاعات چگونگی مدیریت ارتباط با مشتریان است که در قالب سیستم های سی ار ام برای آن راه حل توسط شرکت های مختلف ارائه شده است. در این مقاله سعی شده است که ضمن معرفی سیستم های سی ار ام به اختصار اطلاعاتی نیز درمورد شرکت های ارائه کننده این سیستم وضعیت کنونی بازار در جهان اشاره کرده.امید است که این اطلاعات موثر واقع شود و سبب بستر سازی و فرهنگ سازی هرچه بیشتر سیستم crm در ایران شود.

crm (سی ار ام)

crm (سی ار ام)

crm چیست :

مخفف کلمه custome32  relationship management به معنی مدیریت روابط با مشتری است. crm نرم افزاری است که به جمع اوری تمام اطلاعات درمورد مشتریان، فروش تاثیر بازاریابی  واکنشها و رفتار بازار در کنار هم کمک می کند.

هدف از crm چیست :

کار crm کمک به  تجارت در زمینه استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی برای درک رفتار مشتریان و ارزش مشتریان می باشد. با بهر گیری  از crm سرویس دهی بهتر به مشتری داده میشود پروسه بازاریابی و فروش ساده تر میشود مشتریان جدید کشف میشوند ودر نهایت سود بیشتری از هرمشتری عاید شرکت می شود.

اگر crm به شکل واقعی و درست اجرا شود یک کسب وکار یا  تجارت می تواند :

  • خدمات بهتری به مشتری ارائه کند
  • مراکز گویار را تاثیرپذیرتر کند
  • فروش محصولات را تا حد زیادی موثرترکند
  • به پرسنل فروش برای زودتر معامله کردن کمک کند
  • فرآیندهای فروش و بازاریابی را ساده تر کند
  • مشتریان جدید بیافریند
  • بهینه سازی خدمات مشتری
  • کاهش هزینه های موجود
  • افزایش کارآیی
  • جذب و نگه داری کارکنان برجسته و متخصص

اما سطح انتظارات مشتریای امروز افزایش یافته، سطح آگاهی و دانش عمومی بالاتری دارند، نسبت به گذشت کم صبرترشدند، درتصمیمات مربوط به خرید خدمات و محصولات مورد نیازشان مستقل تر عمل می کنند، انتظار دارند درهر زمان به اطلاعات مورد نیازشان مستقل تر عمل می کنند، انتظاردارند درهر زمان به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشت باشند، انتظاردارند ازتمامی بخشهای مختلف درسازمان خدمات یکسان و اطلاعات متناسبی را دریافت نمایند، انتظار دارند خدمات مورد نیازشان سریع و با نهایت احترام دراختیارشان  قرار گیرد، برای پاسخ به تمام مسائل عنوان شده و بطور خلاصه  جلب رضایت  مشتری و فروش بالاتر استفاده از سیستم های سی ار ام توصیه می گردد.

crm (سی ار ام)

crm (سی ار ام)

تحقیقات انجام شده درزمینه crm حاکیست هزینه های بازاریابی درجهت یافتن یک مشتری جدید ۵برابر  بیشتر از هزینه نگهداری مشتریان کنونی  است.
مطالعات جدید نشان میدهد که سازمانهای موفق دنیا درهر پنج سال ۵۰% مشتریان خودرا به علت قصور درارائه خدمات پس از فروش از دست می دهند. تلاش برای نگه داشتن و جذب دائمی یک درصدی از مشتریان کنونی شما باعث افزایش سوددهی سازمان بین ۲۵تا ۵۰ درصد خواهد شد.

بطورخلاصه

مدیریت ارتباط مشتری  یک راه حل جامع  و سیستماتیک است که با یکپارچگی سازی مبانی ارتباط با مشتری یعنی فرایندهای بازاریابی فروش و خدمات بعداز فروش درجهت دستیابی توسعه و حفظ رضایتمندی مشتریان افزایش سوداوری و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی درسازمانهای نقش بسزایی دارد.
راه حل های ارائه شده در مدیریت ارتباط مشتری درجهت ایجاد و راه  اندازی فرآیندهای خودکار و بهینه سازی فرآیندها کسب وکار درمحدوده برونی سازمان با هدف بهینه سازی درک رابطه سازمان با مشتری ارائه شده و تمرکز عمده آن به روی موارد زیر است :

  • مدیریت خودکارفرایندهای بازاریابی
  • مدیریت خودکار فرایندهای فروش
  • مدیریت خودکار ارائه خدمات به مشتری
  • تعداد مشتریان وفادار به شرکت را افزایش دهید
  • محصولات/خدمات/تجارت شرکت خودرا با نیازهای مشتری تطبیق دهید
  • هزینه ارائه خدمات به مشتری را کاهش دهید
  • فرآیندهای تجاری شرکت خودرا با راهکارهای مورد نیاز برای افزایش سود هماهنگ کنید

آشنایی با crm و سیستم های آن چه مزایای دارد :

  • برخورد خوب و مناسب و حرفه ای با مشتریان
  • دارابودن دانش سازمانی دررابطه با موضوع کاری خود
  • استفاده از اخرین تکنولوژی روز دنیا
  • ایجاد رابطه مناسب با مشتریان

crm (سی ار ام)

crm چیست

تعریف crm

هدف crm

توسعه کسب و کار

کسب و کار

بازاریابی

افزایش درآمد

مشاوره

مشاوره کسب و کار

توسعه کسب و کار صنعتی

توسعه کسب و کار اینترنتی

 

2 Responses to “crm (سی ار ام)”

  1. سلام
    ایا به نظر شما دادن پیامک میتونه روی مشتری ها تاثیر گذار باشه …
    همونطور ک میدونین سامانه پیامک قدیمی شده و تاثیر گذاریشم کمتر شده ….

پاسخ دهید

علمی پژوهشی

خدمات ویژه ما