مشاوره صنعتی

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 6116

  • اضافه شده: دسامبر 28, 2017

  • بازدیدها: 3480

توضیحات

مشاوره صنعتی

خدمات مشاوره صنعتی

با توجه به شرایط اقتصادی و رقابت شدید در فضای کسب و کار، مشاوره صنعتی برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و سودمند لازم است.

معیار در مشاوره صنعتی مقدار سرمایه و اندازه کسب و کار نمی باشد، بلکه به این توجه می شود که مقدار سرمایه گذاری کارآفرین و یا صنعتگر حتی هزار تومان باشد، شخص و یا سازمان سرمایه گذار بتواند از آن هزارتومان به خوبی بهره برداری کند و بالاترین بازدهی را از آن داشته باشد.

همانطور که گفته شد رقابت در بازار کار و صنعت بسیار بالاست و برای هر کالایی، ده ها و یا حتی صدها کارخانه و بنگاه تولیدی وجود دارد که درحال تولید آن کالا هستند.

همه ی این تولید کننده ها برای کسب درآمد و سوددهی وارد بازار کار شده اند، اما کسانی می توانند موفق بشوند که قبل از ورود به عرصه رقابت، آمادگی کاملی داشته و به اطلاعات جامعی از محیط بازار و کسب و کار دسترسی پیدا کنند.

آمادگی و آشنایی با بازار هدف به دو صورت انجام می شود

۱_وارد رقابت شدند و کسب تجربه به صورت مستقیم:

این یک انتخاب ریسک پذیر می باشد. می دانیم که کسب تجربه بهایی دارد که باید پرداخت شود. ممکن است بهای پرداخت این تجربه برای کسی که میخواهد سرمایه گذاری کند تا به سوددهی برسد، از دست رفتن سرمایه اش باشد بدون اینکه سودی حاصل شود و بعد هم دیگر سرمایه ای نداشته باشد تا از تجارب بدست آمده استفاده کند.

۲_ استفاده از تجربه دیگران و مشورت با افراد متخصص:

این یک انتخاب منطقی و صحیح می باشد که می تواند راه موفقیت را تا حد امکان ساده کند و در دسترس سرمایه گذار قرار دهد. در مشاوره صنعتی، این تجارب و اطلاعات در اختیار فرد سرمایه گذار قرار می گیرد و وی را راهنمایی کرده تا بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد.

سامانه نقشه جامع صنعت برای ارائه مشاوره صنعتی و خدمات مشاوره صنعتی، دارای تیمی متشکل از اساتید دانشگاهی، مدیران بازنشسته وزارتخانه های نفت، صنعت، نیرو، کارکنان دولت و دیگر افراد متخصص می باشد که تجربه، تخصص و مهارت این افراد می تواند تضمینی برای موفقیت باشد.

در مشاوره صنعتی توجه به برخی موارد ضروری است و سرمایه گذار باید با این موارد آشنایی داشته باشد.

مشاوره صنعتی

مشاوره صنعتی

قدم اول مطالعه محیط صنعتی است.

گام بعد باید مشخص شود سرمایه گذار در چه حوزه ای میخواهد شروع به فعالیت کند. تولید، خدمات و یا فروش! هرکدام از حوزه ها نیاز به یک سری دانش و اطلاعات دارند.

آشنایی با بازار

صورت کلی بازار به ۳ دسته تقسیم بندی می شود.

۱_بازار مصرفی: اقلامی که روزانه مورد مصرف همه قرار می گیرد مانند خوار و بار و…

۲_بازار صنعتی: کالاها و یا خدماتی که فقط در صنایع،کارخانه ها،اداره،سازمان ها و … مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد دارد.

۳_بازار فروش و فروش مجدد:  کالای تولید شده و یا خدمات به افراد و سازمان های دیگر فروخته می شود و آن ها بصورت مجدد آن ها را توزیع و پخش می کنند.

آشنایی با نوع بازار به این دلیل حائز اهمیت است که تولید کننده و یا فروشنده بداند برای کدام بخش از بازار می خواهد کالا تولید کند و یا وارد فروش شود.

مشاوره صنعتی

مشاوره صنعتی

گام سوم طبقه بندی محصولات، شناخت و طبقه بندی مشتریان است.سپس در مشاوره صنعتی، بازاریابی صنعتی مورد توجه قرار می گیرد. در این قسمت به اهمیت بازاریابی صنعتی و  ویژگی های بازاریابی صنعتی اشاره می شود.

در آخر آشنایی با بحران ها و مدیریت بحران مورد بحث قرار می گیرد تا شخص سرمایه گذار بتواند کنترل محیط را در دست گیرد، به سمت بحران پیش نرود و اگر اتفاق های غیرقابل پیش بینی رخ داد بتواند به خوبی مدیریت کند.

در مشاوره صنعتی به اهمیت و نقش سازمان های دولتی و سازمان های خصوصی در صنعت اشاره می شود.

به دلیل اینکه در تیم مشاوره صنعتی نقشه جامع صنعت، افراد دولتی که اشاره شد حضور دارند، می توانند کارهایی که برای راه اندازی کسب و کار لازم است انجام شود را به سرمایه گذار ارائه دهند که باید چه اقداماتی را انجام دهند و مسیر حرکتی چگونه است تا به مشکل بر نخورند و به راحتی وارد بازار کار شوند.

برای مطالعه مقالات و کسب اطلاعات بیشتر می توانید فایل های زیر را مطالعه کنید.

 

مشاوره صنعتی

مشاوره صنعتی : در بخش یک این مقاله به مفهوم بازاریابی صنعتی اشاره نمودیم ، پس از آن به شرح فرمانهای مهم در بازاریابی پرداختیم، در بخش ۲ این مقاله  ۵ فرمان اولیه را توضیح دادیم و در بخش ۳ این مقاله نیز به ۵ فرمان دیگر در این باره پرداختیم:

 

فرمان یازدهم: توجه همه جانبه به تمامی سطوح محیطی

  1. دولت:
  • اداره و کنترل بخش هایی از محیط بازاریابی صنعتی توسط دولت انجام می گیرد.
  • تاثیر دولت: تسهیل، ایجاد مانع یا جلوگیری از فعالیت ها است.
  • مکانیسم اجرایی دولت: قوانین و مقررات دولتی، محدودیت های تجارت بین المللی، نگرش دولت به تجارت و فعالیت های اجتماعی و بودجه دولت می باشد. سازمان ها باید در رابطه با ایمنی محصول یا کارخانه، آلودگی محیط زیست، کیفیت و قیمت محصول و…. مراقب ادارات و قوانین و مقررات دولتی باشند.
  • وظایف دولت که بر محیط بازاریابی صنعتی اثر دارد:
  • محافظت از شرکت ها در برابر یکدیگر
  • محافظت از مصرف کنندگان در برابر اقدامات غیر منصفانه شرکت های تجاری
  • حفاظت از منافع عمومی به وسیله کنترل بیکاری و تورم
  • مصادیق وظایف فوق: ادارات نظارتی، مقررات صادرات، واردات، مالیات، برنامه های اجتماعی، کنترل نرخ بهره قوانین، سیاست ها
  • استراتژی پیش بینی فعالیت های دولتی به سازمان ها این امکان را می دهد که از قبل در برابر برنامه ها، سیاست ها، قوانین و … دولت بتوانند واکنش مناسب نشان دهند.
  1. سطح کلان:
  • محیط اقتصادی: مثل تقاضا، درآمد، بیکاری، تورم، رکود، رونق، نرخ ارز، و …
  • محیط زیستی: مثل آب، زمین، هوا و مردم
  • محیط فیزیکی: مثل دوری یا نزدیکی کارخانه یا انبار به خریداران یا فروشندگان، خرید و فروش از داخل یا خارج (به خاطر مسائل حمل و نقل) و …
  • محیط فرهنگی: مثل شامل آداب و رسوم، عادت ها، هنجار ها و سنت ها
  • محیط تکنولوژیک: مثل طراحی محصول جدید، اصلاح محصولات، طراحی کارخانه یا کالاهای جدید
  • محیط جمعیت شناسی: مانند سن، جنسیت و …
  1. سطح عمومی (جوامع): جوامع چند گانه ای در بازاریابی مصرفی و صنعتی وجود دارد. جوامع، گروه های مشخص دارای منافع بالقوه و بالفعل هستند و نقش یاری کننده و یا بازدارنده دارند.
  • جوامع مالی
  • جراید مستقل
  • گروه های ذینفع عمومی: این گروه ها، آزادی خریداران و عرضه کنندگان صنعتی را محدود می کنند؛ مانند سازمان های حفاظت از محیط زیست و …
  • جوامع عمومی: عامه مردم، عکس العمل مستقیم نشان نمی دهند ولی در مواقع بحرانی، سهم بزرگی در ایجاد و یا حل بحران ها دارند.
  1. سطح میانی.
  • عرضه کنندگان: به عرضه مواد اولیه، قطعات، نیروی کار، و سرمایه برای تولید کالا و خدمات می پردازد. بقا و موفقیت به داشتن دانش و آگاهی کافی از چگونگی ارتباط با عرضه کنندگان، بستگی دارد.
  • توضیع کنندگان: وظایف آنان عبارت است از تامین موجودی، ضربه گیر، تامین اعتبار، ارائه پیشنهادات تکنیکی، تامین تقاضای مشترک خریداران و توضیع کالا و خدمت ناهمگن.
  • تسهیل کنندگان: مانند نمایندگی های تولید کنندگان، دلالان، توضیع کنندگان، شرکت های ترابری (حمل و نقل)، شرکت های انبارداری، شرکت های تبلیغاتی، شرکت های تحقیقات بازاریابی، بانک ها و شرکت های بیمه.
  • خریداران: خریداران صنعتی، فروشندگان مجدد، خریداران سازمانی.

 

فرمان دوازدهم: آشنایی با انواع بحران ها و تکنیک های مدیریت بحران

  1. انواع بحران عبارت است از اتفاقات صنعتی، بلایای طبیعی، حوادث منجر به معلولیت، خسارات طبیعی، داد خواهی های طبقاتی، مصرف گرایی، تولید خراب، مرجوع نمودن محصول، تبعیض در خرید، فروش، قیمت گذاری و مدیریت منابع انسانی، اخراج مقامات اجرایی، اختلافات کارگری، ضعف مدیریتی، مسائل جنسی، شایعه پراکنی، آشوب های محل کاری، یقه سفیدها.
  2. مدیریت بحران و استراتژی های ارتباطات:
  • حمله متقابل:
  • اثبات منطقی و مستدل اشتباه طرف مقابل: با دلایل منطقی و عقلانی به مواجه با طرف مقابل بپردازید و نادرست بودن ادعای او را اثبات نمایید.
  • در صورت لزوم شکایت: گاهی اوقات استفاده از دلایل منطقی و عقلایی راهگشا نیست و طرف مقابل آن را نمی پذیرد. در این مورد می توان نسب به مواضع او شکایت کرد.
  • انکار بحران: تشریح عدم وجود بحران
  • پذیرش بحران:
  • پذیرش: وجود بحران را بپذیرید و از تلاش برای حل آن سخن بگویید.
  • تشریح خارج از کنترل سازمان بودن: وجود بحران را بپذیرید و آن را خارج از کنترل سازمان نشان دهید.
  • تشریح بی تقصیری: وجود بحران را بپذیرید ولی خود را در آن بی تقصی بدانید.
  • بهانه و توجیه:
  • پذیرش: وجود بحران را بپذیرید ولی خود را مقصر در ایجاد آن ندانیدو مدام به توجیه و دلیل تراشی بپردازید.
  • تشریح اینکه زیاد جدی نبوده و آسیب چندانی نداشته است.
  • اقدامات اصلاحی:
  • پذیرش: وجود بحران را بپذیرید و سعی در دفع آن بنمایید.
  • انجام اقدامات اصلاحی و سالم سازی
  • دالجویی: ابراز همدردی، همدلی و دلجویی
  • عذر خواهی رسمی: قبول مسئولیت کامل و عذر خواهی رسمی.
مشاوره صنعتی

مشاوره صنعتی

برای خواندن ادامه مطلب در اینجا کلیک فرمایید:

مشاورین شرکت تعاونی توسعه فناوری اطلاعات ایرانیان ماندگار همراه شما خواهند بود. کافیست با ما در تماس باشید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره ببرید.

شرکت ایرانیان ماندگار

تلفن تماس : ۰۲۱۷۷۶۲۸۰۰۰

آدرس : تهران – میدان سپاه – خیابان خواجه نصیرالدین شرقی – کوچه غزنوی – پلاک ۲ – طبقه سوم

 

توسعه کسب و کار

مشاوره صنعت

مشاوره

مشاوره صنعتی

صنعت

بازاریابی آنلاین

بازاریابی صنعتی در ایران

بازاریابی اینترنتی

مشاوره بازاریابی اینترنی

مشاوره بازاریابی

بازاریابی در مورد صنعت

بازاریابی

بازاریابی در توسعه کسب و کار

مشاوره صنعتی

بازاریابی صنعتی

 

آگهی های مرتبط