هدف برند سازی

تبلیغات دی ۲, ۱۳۹۵

هدف برند سازی

هدف برند سازی : در مشاوره قبل شما با برند سازی و چرا برند سازی آشنا شدید در ادامه با هدف برند سازی و ساختار سازی برند آشنا می شوید:

هدف و استراتژی برند سازی

شاید پول به شما انگیزه دهد تا کسب و کاری راه بیندازید اما قدرت آن با قدرت هدف قابل مقایسه نیست معنای عمیق کسب و کارتان را بیابید که انرژی بخش ادامه راه است و آن را مبنای برند سازی خود قرار دهید مردم به برندهایی پاسخ می دهند که به جنبه های انسانی توجه می کنند.

برقراری  رابطه با احساسات خود و شناختن اهداف در ایجاد برند به شما کمک می کند هدف برند سازی ایجاد یک فرآیند احساسی است اما اداره کسب و کار فقط به احساسات مربوط نمی شود استراتژی نیز نقش مهمی ایفا می کند وقتی همه چیز در حال پیش روی است و به مواقع بر می خورید یک استراتژی خوب مانند قطب نما عمل می کند هدف برند سازی استراتژی  هدف نهایی شما را تعیین می کند استراتژی رابا تاکتیک اشتباه نگیرید تاکتیک ها روش هایی هستند که برای دستیابی به نتایج مورد نظر به کار می بندید  استراتژی باید به مهارت هایی که دارید یا می توانید ایجاد کنید و اینکه چه کارهایی را باید به منابع بیرونی محول یا واگذار کنید توجه کند برای مثال وقتی در حال لذت بردن از ردیف کردن کتاب ها هستید شاید در این حالت می توانید کتابدار خود باشید اما کارمندی خلاق را برای چیدن کتاب ها استخدام کنید.

تحلیل ساختاری

تحلیل ساختاری به شما کمک می کند تا هدف برند سازی و مبانی استراتژی برند را تعیین کرده و ویژگی های کسب و کار خود که قابلیت تبدیل شدن به برند دارند را بشناسید جدولی با ۴ ستون و ۸ سطر تهیه کنید برای مثال فرض کنیم می خواهید یک کافی شاب تاسیس کنید عنوان هر یک از ۴ ستون را به یکی از جنبه ها  این موضوع مثل مکان شیوه نوع مشتریان و موارد مورد تاکید کسب و کار اختصاص دهید در هر یک از ۸ سطر گزینه های ممکن برای هریک از عناوینرا بنویسید برای مثال زیر عنوان مکان می توانید گزینه های مرگز خرید درون شهر محله تجاری جاده اتومبیل سیار  اردوی دانشگاه روستا و ساحل را لحاظ کنید وقتی جدول را کامل می کنید همه جایگزین های مختلف را در نظر بگیرید مشخص کنید کدام یک ایده اصلی شما را تقویت می کند امکانات جدیدی ارائه یا از نظر احساسی با شما ارتباط برقرار می کند ترکیبی از گزینه هایی که می خواهید در آینده گسترش دهید را مشخص کنید.

ارزش های و هدف برند سازی شما چهره ای انسانی به کسب و کار شما می بخشد با این وجود بر چسب درستکاری یا معتبر بودن به خود زدن چندان این معنی را منتقل نمی کند زیرا چنین ارزش هایی معنای بسیار گسترده ای دارند و همه چنین کسب و کارها ادعاهایی می کنند برای تعریف ارزش های پرمعنی.

برای برند خود جدول تحلیل ساختاری جدیدی به اندازه دلخواه تهیه کرده و در هر خانه ارزشی که برایتان مهم است و شما را به هدف برندسازی تان کمک می کند را بنویسید قابلیت به کارگیری هر ارزش در برند خود تحلیل کنید تا واقعی متقاعد کننده معنی دار از نظر مصرف کنند گان منحصر به فرد برای کسب و کار شما باشد و به راحتی ارتباط برقرار کند از خود بپرسید که آیا حاضرید برای حمایت از این ارزش مبارزه کنید.

هدف برند سازی

هدف برند سازی

رقبای خود را بشناسید

هر محصول یا خدمتی رقبایی دارد از این موضوع نترسید بلکه دانا باشید رقبای محلی ملی و بین الملی خود را ارزیابی کنید به نقاط قوت آن ها توجه کنید و فکر کنید چگونه می تواید تجربه بهتری از برند خود ایجاد کنید به دنبال عناصری باشید که مصرف کنندگان آن ها را مختص برند رقیب می داندد و تفاوت های برند خود را مشخص کنید.

بازار خود را بشناسید

بازار هدف خود را مشخص کنید به یاد داشته باشید که نمی توانید برای همگان همه چیز باشید تلاش برای خشنود سازی همه باعث عدم تشخیص و تمرکز برند می شود مشتریانی که مورد هدف شما نیستند را مشخص کنید برای مثال اگر مهمانخا نه ای با تخت و صبحانه را اداره می کنید احتمالا متقاضی مشتریانی نیستند که خدمات ۲۴ ساعنه مطالبه می کنند اصرار دارند حیوان خانگی خود را در اتاق نگه دارند یا تلویزیون می خواهند.

برند خود را تحلیل کنید

تمرینی که نام استعاری آن عنکبوت ۶ پا است به شما کمک می کند برند خود را بهتر تحلیل کنید دایره ای در وسط یک صحفه کاغذ بزرگ بکشید و ۶ شعاع برا آن رسم کنید هر شعاع را با پاسخ دادن به این سوالات کامل کنید

محصول / مزیت : محصول یا خدمت شما چیست ؟ چگونه به مشتریان نفع می رساند؟

جایگاه مطلوب: ادراک مشتریان از برند شما در مقایسه با برند رقبا چیست؟

شیوه: برند شما چکونه ئبا مشتریان ارتباط برقرار کرده و با آن ها تعامل می کند؟

ماموریت: هدف محصول یا خدمت شما چیست ؟

چشم انداز آینده: می خواهید در بلند مدت به چه جایگاهی برسید؟

ارزش ها: ارزش های شرکت شما چیست ؟ تحلیل ساختاری شما چه ارزش هایی را برجسته می کند؟

جایگاه سازی

جایگاه سازی مربط به فضایی است که برند شما در قلب ها و اذهان مخاطبان در مقایسه با بند هایی رقبا ایجاد می کند فرض کنید صاحب یک دوچرخه فروشی هستید که دوچرخه های گران قیمت می فروشد در انتهای خیابان یک فروشگاه ورزشی وجو دارد که دوچرخه و سایر لوازم ورزشی می فروشد به جای اینکه آن مشخص کنید شما کالاهای گران قیمت دارید در حالی که او کالاهای تقلبی می فروشد کارکنان شما دانش تخصصی دارند اما کارمندان آن فروشگاه کارمندانی معمولی هستند مشتریان شما دوچرخه سواران حرفه ای هستند نه کسانی که می خواهند تعطیلات آخر هفته را دوچرخه سواری کنند.

یک بیانیه و شعاری که با هدف برند سازی و جایگاه سازی دقیق برای استفاده از داخل شرکت را تهیه کنید که نقاط قوت برند و اهداف شما را تشریح کند روش هایی که می توانید از آن ها برای دستیابی به این اهداف استفاده کنید و معنی برند خود برای مشتریان را مشخص کنید در آگهی های تبلیغاتی خود یک خط را به جایگاه سازی اختصاص دهسد  تا تصویر برند را مانند شعار تبلیغاتی خود شفاف کنید مثل از جناس ساختن و زبان های خارجی اجتناب کنید چندین ترکیب از واژگان را بنویسید آن ها را از نظر املا و دستور زبان بررسی کرده و قبل از تصمیم گیری آن ها را روی مخاطبان نمونه امتحان کنید.

هدف برند سازی

برند

برندسازی

چگونه برند شویم

برند و توسعه کسب و کار

تعریف برند

برند در ایران

برند در جهان

تاثیر برند در کسب درآمد

برند و افزایش در آمد

چرا برند بسازیم

چگونه برند بسازیم

پاسخ دهید

علمی پژوهشی

خدمات ویژه ما