مدل های کسب و کار

admin
admin Not verified

عضو از آوریل 8, 2017

مشاهده همه آگهی ها
جزییات تماس :
اشتراک‌گذاری:

جزئیات آگهی

  • Ad ID: 5008

  • اضافه شده: اکتبر 10, 2017

  • بازدیدها: 685

توضیحات

مدل های کسب و کار

مدل کسب و کار چیست ؟

مدل کسب و کار Business Model مسیری که سازمان ها ، شرکت ها ، بنیاد ها و … برای تولیدات و انجام عملیات اقتصادی برای سوددهی انتخاب می کنند .
مدل های کسب و کار مشخص می کنند که سازمان به چه طریقی می تواند برای تولید محصولات یا ارائه خدمات مناسب پیش برود تا دارای ارزش افزوده بیشتری بشود.

در انتخاب و تغییر مدل کسب و کار عواملی مانند تکنولوژی ، شرایط اجتماعی ، بازار ، شرایط اقتصادی و … تاثیر گذار خواهند بود.

مدل های کسب و کار : به علت اینکه زمینه های متعددی در کسب و کار وجود دارد و هر زمینه شغلی کسب و کار را به گونه ای معنی می کند ، اینکه یک تعریف یکسان در مدل کسب و کار بیان کنیم کاری سخت و دشوار است .

اما در حالت کلی مدل کسب و کار را اینگونه بیان می کنیم : طرح و برنامه ای که یک سازمان تجاری برای پیش بردن کسب و کار خود و رسیدن به سوددهی پیاده سازی می کند .

در این طرح عملیاتی به نکاتی مانند توجه به نیاز مشتری ، منابع موجود ، بازار و … توجه شده و در راستای رفع نیاز مشتری و ارائه محصول یا خدمات مناسب برای کسب سود و منافع بیشتر تلاش می شود.

مدل های کسب و کار : دامنه مدل های کسب و کار بسیار وسیع و گسترده است که انواع مدل های رسمی و غیر رسمی که سازمان های تجاری برای خود تعریف می کنند را در بر می گیرد. اما در انتخاب مدل کسب و کار برای رسیدن به اهداف سازمان ها ، توجه به نکات زیر ضروری است.

ساختار سازمانی

زیر ساختهای سازمان

استراتژی ها

سیاست ها

مدل های کسب و کار

در انتخاب و تعیین مدل کسب و کار پاسخ به چند پرسش الزامی است

مشتری چه کسی است ؟

ارزش مشتری چیست ؟

با چه اقداماتی می توان ارزش لازم برای مشتری را با هزینه مناسب فراهم کرد ؟

چگونه باید حاشیه امنیت قابل اعتمادی با دیگر رقبا ایجاد کرد ؟

مدل های کسب و کار

علت نا کارمدی مدل های کسب و کار

مدل های کسب و کار : در مواقعی که در مدل های کسب و کار مشکلی پیش آید و بدون تاثیر باشند ، مدل های جدید و تازه جایگزین خواهد شد.

اگر سازمان ها از مدل های قدیمی منقضی شده استفاده کنند و مدام در حال تغییر تاکتیک و استراتژی باشند ، بطور حتم با شکست مواجه خواهند شد و سازمان های جدید با استفاده از روشی تازه و نوین جایگاه آنها را خواهد گرفت و پیشتاز می شوند.

بطور کلی سازمان ها زمانی با شکست مواجه می شوند که در تعیین اهداف خود ضعف داشته باشند و ارزش ها را ندانند.

عدم توان در برقرار کردن ارتباط میان استفاده از توانایی های درونی و برونی شرکت ها از عوامل مهم رد شدن یک مدل کسب و کار است.

همچنین سوء مدیریت و نداشتن تدبیر در مدل کسب و کار عامل عدم موفقیت می باشد.

مشاورین شرکت تعاونی توسعه فناوری اطلاعات ایرانیان ماندگار همراه شما خواهند بود. کافیست با ما در تماس باشید و از خدمات مشاوره رایگان ما بهره ببرید.

شرکت ایرانیان ماندگار

تلفن تماس : ۰۲۱۷۷۶۲۸۰۰۰

آدرس : تهران – میدان سپاه – خیابان خواجه نصیرالدین شرقی – کوچه غزنوی – پلاک ۲ – طبقه سوم

آگهی های مرتبط